Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pjäxor för breda fötter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1203113" data-attributes="member: 161297"><p>Grymt bra pjäxköparguide från [USER=12152]@MnO[/USER]. </p><p></p><p>Jag skulle bara lägga till att köp pjäxor i början av säsongen när det är väl påfyllt i lagren och utbudet är som störst. Allt annat kan man handla på rea men för pjäxor är det viktigaste att ha ett stort utbud att välja på. Snåla inte. Kräver dina fötter den dyraste modellen så skall de ha det. Räknar man med att pjäxorna håller i så där 200 åkdagar och slår ut kostnaden på det så motsvarar det knappt en fika om dan.</p><p></p><p>För oss med någon intressant feature på fötterna blir dock steg 2 och 4 ovan ganska svåra. I mitt fall t.ex. så har jag väl tilltagna stortår vilket gör att innan pjäxorna fått ett litet tryck vid tårna så trycks mina fötter ihop vilket skapar problem både på bredden och höjden. Kompenseras genom att hitta bästa möjliga bootfitter för steg 3 och 5.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1203113, member: 161297"] Grymt bra pjäxköparguide från [USER=12152]@MnO[/USER]. Jag skulle bara lägga till att köp pjäxor i början av säsongen när det är väl påfyllt i lagren och utbudet är som störst. Allt annat kan man handla på rea men för pjäxor är det viktigaste att ha ett stort utbud att välja på. Snåla inte. Kräver dina fötter den dyraste modellen så skall de ha det. Räknar man med att pjäxorna håller i så där 200 åkdagar och slår ut kostnaden på det så motsvarar det knappt en fika om dan. För oss med någon intressant feature på fötterna blir dock steg 2 och 4 ovan ganska svåra. I mitt fall t.ex. så har jag väl tilltagna stortår vilket gör att innan pjäxorna fått ett litet tryck vid tårna så trycks mina fötter ihop vilket skapar problem både på bredden och höjden. Kompenseras genom att hitta bästa möjliga bootfitter för steg 3 och 5. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pjäxor för breda fötter
Tillbaka
Topp