Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pjäxor för breda vader
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kungpulan" data-source="post: 1276296" data-attributes="member: 168490"><p>Då har du förmodligen redan varit hos en bootfitter. Tråkigt att det inte blev bra den gången. Skulle personligen aldrig köpa pjäxor utanför en skidort av den anledningen att det blir knepigt när man är i fjällen och behöver justera pjäxorna.</p><p></p><p>Jag tog mig faktiskt friheten att mäta mina egna vaders omkrets med pjäxorna på. Ovanför pjäxans kant så mäter mina vader ca 43 cm. Och det har aldrig varit ett problem att det skulle vara trångt eller så. Spänner den ca 4-5 hack in på spännet om du förstår vad jag menar. Detta är ett par dalbello panterra 120 flex. Du kanske kan titta på ett par med lite mjukare flex? <a href="https://www.skistar.com/sv/shop/dam/utrustning/pjaxor-boots/alpinpjaxor/panterra-85-gw-w-opal-green-524528/?articleId=S-524529&gclid=Cj0KCQiArsefBhCbARIsAP98hXRQI1lxBcz0TLXL92cr0-PTd5Wcv4hegnplg6zKyakkOGOeruj1G3oaAuDfEALw_wcB" target="_blank">Dessa till exempel</a></p><p></p><p>Jag tror att tredelade pjäxor (pjäxor med tunga) är att föredra om man har lite större vader.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kungpulan, post: 1276296, member: 168490"] Då har du förmodligen redan varit hos en bootfitter. Tråkigt att det inte blev bra den gången. Skulle personligen aldrig köpa pjäxor utanför en skidort av den anledningen att det blir knepigt när man är i fjällen och behöver justera pjäxorna. Jag tog mig faktiskt friheten att mäta mina egna vaders omkrets med pjäxorna på. Ovanför pjäxans kant så mäter mina vader ca 43 cm. Och det har aldrig varit ett problem att det skulle vara trångt eller så. Spänner den ca 4-5 hack in på spännet om du förstår vad jag menar. Detta är ett par dalbello panterra 120 flex. Du kanske kan titta på ett par med lite mjukare flex? [URL='https://www.skistar.com/sv/shop/dam/utrustning/pjaxor-boots/alpinpjaxor/panterra-85-gw-w-opal-green-524528/?articleId=S-524529&gclid=Cj0KCQiArsefBhCbARIsAP98hXRQI1lxBcz0TLXL92cr0-PTd5Wcv4hegnplg6zKyakkOGOeruj1G3oaAuDfEALw_wcB']Dessa till exempel[/URL] Jag tror att tredelade pjäxor (pjäxor med tunga) är att föredra om man har lite större vader. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pjäxor för breda vader
Tillbaka
Topp