Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pjäxor för breda vader
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1276761" data-attributes="member: 33485"><p>Jag kan inte låta bli att känna mig lite träffad av ditt inlägg med tanke på att jag var den enda som lyfte fram kilen som ett exempel för att känna på skillnader. Även om jag inledde med att TS bör uppsöka en bootfitter.</p><p></p><p>Flera av de mer rekommenderade människorna och butikerna är mer eller mindre aktiva på forumet. Jag är själv en av dem som i många år jobbat med att bygga om och anpassa pjäxor efter skidåkares (och andra som av olika anledningar behöver ett par pjäxor eller liknande skodon helt eller delvis i någon form av plast) fötter. Precis som alla andra har bootfitters begränsat med tid och en hälkil ger relativt omgående en indikation på vad som är nästa steg. Många som vill ha hjälp med pjäxor har skidåkning som hobby (även om givetvis många fler hade mått gott av hjälpen) och det är inte ovanligt att därför ställa den korta frågan om åkaren i fråga har provat något själv. Det kan spara mycket tid. En hälkil som första steg är en mycket rimlig sak att pröva själv, givetvis ska det inte bli några följdproblem av det men det säger ju sig självt att ingen vill ha ont i fötterna när de åker skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1276761, member: 33485"] Jag kan inte låta bli att känna mig lite träffad av ditt inlägg med tanke på att jag var den enda som lyfte fram kilen som ett exempel för att känna på skillnader. Även om jag inledde med att TS bör uppsöka en bootfitter. Flera av de mer rekommenderade människorna och butikerna är mer eller mindre aktiva på forumet. Jag är själv en av dem som i många år jobbat med att bygga om och anpassa pjäxor efter skidåkares (och andra som av olika anledningar behöver ett par pjäxor eller liknande skodon helt eller delvis i någon form av plast) fötter. Precis som alla andra har bootfitters begränsat med tid och en hälkil ger relativt omgående en indikation på vad som är nästa steg. Många som vill ha hjälp med pjäxor har skidåkning som hobby (även om givetvis många fler hade mått gott av hjälpen) och det är inte ovanligt att därför ställa den korta frågan om åkaren i fråga har provat något själv. Det kan spara mycket tid. En hälkil som första steg är en mycket rimlig sak att pröva själv, givetvis ska det inte bli några följdproblem av det men det säger ju sig självt att ingen vill ha ont i fötterna när de åker skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pjäxor för breda vader
Tillbaka
Topp