Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pjäxor för breda vader
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Oloph" data-source="post: 1277577" data-attributes="member: 174134"><p>Jag har inte på något sett några enorma vader men de är väldigt markanta i nederkant där benet blir smalare, underbenets omkrets är alltså väldigt ojämnt fördelad. Det resulterade i lite av samma problem då de flesta pjäxor jag provade under flera år gick en liten bit upp på muskeln vilket gjorde att det klämde väldigt hårt på muskeln men fortfarande satt löst nedanför. Till slut hittade jag ett par pjäxor som var lite lägre(Salomon QST Pro) vilket gör att de bara omsluter underbenet under den större vadmuskeln vilket gör att de går att knäppa med ett bättre/jämnar tryck över benet/foten. Ett par högre pjäxor ger ju i teorin stabilare åkning men det bygger ju då på att de sitter bra.. Så (något)lägre pjäxor var lösningen för mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Oloph, post: 1277577, member: 174134"] Jag har inte på något sett några enorma vader men de är väldigt markanta i nederkant där benet blir smalare, underbenets omkrets är alltså väldigt ojämnt fördelad. Det resulterade i lite av samma problem då de flesta pjäxor jag provade under flera år gick en liten bit upp på muskeln vilket gjorde att det klämde väldigt hårt på muskeln men fortfarande satt löst nedanför. Till slut hittade jag ett par pjäxor som var lite lägre(Salomon QST Pro) vilket gör att de bara omsluter underbenet under den större vadmuskeln vilket gör att de går att knäppa med ett bättre/jämnar tryck över benet/foten. Ett par högre pjäxor ger ju i teorin stabilare åkning men det bygger ju då på att de sitter bra.. Så (något)lägre pjäxor var lösningen för mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pjäxor för breda vader
Tillbaka
Topp