Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor för den plattfotade?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="stay_tuned" data-source="post: 476337" data-attributes="member: 70970"><p>Hahaha!</p><p></p><p>Men problemet ligger ju i att dessa butiker sysslar med så fruktansvärt mycket, det blir i princip helt omöjligt att ha kunnig personal på samtliga produkter. Framförallt när man delar in butikerna i sport, skor och konfektion. Det innebär att en säljare på sportavdelningen ska kunna lika mycket om tennis, innebandy, utelivsprodukter och vattensport som skidåkning.</p><p></p><p>Sen är det oftast så (inte alltid, men oftast) att de som sitter och håller i trådarna i sportkedjorna har själva noll erfarenhet av vissa sporter. Gå på en anställningsintervju och säg "Jag älskar skidåkning! Åkt en gång i veckan sedan jag var liten!" och du kan kastas in på pjäxavdelningen i julruschen i förmodan att kränga pjucks som fan. Och det går säkert hur bra som helst, i 9 fall av 10, då de flesta kunderna går upp en eller två storlekar om pjäxan känns lite smal och knepig. Springa efter storlekar kan vilken idiot som helst göra...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="stay_tuned, post: 476337, member: 70970"] Hahaha! Men problemet ligger ju i att dessa butiker sysslar med så fruktansvärt mycket, det blir i princip helt omöjligt att ha kunnig personal på samtliga produkter. Framförallt när man delar in butikerna i sport, skor och konfektion. Det innebär att en säljare på sportavdelningen ska kunna lika mycket om tennis, innebandy, utelivsprodukter och vattensport som skidåkning. Sen är det oftast så (inte alltid, men oftast) att de som sitter och håller i trådarna i sportkedjorna har själva noll erfarenhet av vissa sporter. Gå på en anställningsintervju och säg "Jag älskar skidåkning! Åkt en gång i veckan sedan jag var liten!" och du kan kastas in på pjäxavdelningen i julruschen i förmodan att kränga pjucks som fan. Och det går säkert hur bra som helst, i 9 fall av 10, då de flesta kunderna går upp en eller två storlekar om pjäxan känns lite smal och knepig. Springa efter storlekar kan vilken idiot som helst göra... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor för den plattfotade?
Tillbaka
Topp