Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pjäxor - för såväl barnbacken som branten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kung_lennart" data-source="post: 126290" data-attributes="member: 36318"><p>Gå till en bra butik med stort utbud och kunning personal där du kan få hjälp att hitta en pjäxa som passar din fot. Det är ju svårt att bara på rak arm säga vilken pjäxa som passar din fot. Du kanske har breda fötter, då måste du ju köpa en pjäxa som är gjord för breda fötter. </p><p>Om du köper pjäxor med hårt felx kan du riskera att få benhinneinflamation och vad jag har hört av dem som haft det är det riktigt smärtsamt. Sälv kör jag med salomon x wave 10, dem har 110 i felx vilket jag tror är ganska styvt. Har träffat personer som fått byta sina x wave 8 (80 i felx) för att dem var för styva, så det är nog ganska individuellt vad man klarar. Jag tror inte det finns nån standard för att mäta flexet så andra tillverkare har säkert andra graderingar. Har du tänkt hoppa mycket kan så är ett par mjukare pjäxor att föredra. </p><p>Bästa tipset jag kan ge dig är att inte snåla och verkligen prova ut pjäxorna ordentligt. Jag kan garantera att det inte finns någonting som försör en skiddag lika effektivt som värk i fötterna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kung_lennart, post: 126290, member: 36318"] Gå till en bra butik med stort utbud och kunning personal där du kan få hjälp att hitta en pjäxa som passar din fot. Det är ju svårt att bara på rak arm säga vilken pjäxa som passar din fot. Du kanske har breda fötter, då måste du ju köpa en pjäxa som är gjord för breda fötter. Om du köper pjäxor med hårt felx kan du riskera att få benhinneinflamation och vad jag har hört av dem som haft det är det riktigt smärtsamt. Sälv kör jag med salomon x wave 10, dem har 110 i felx vilket jag tror är ganska styvt. Har träffat personer som fått byta sina x wave 8 (80 i felx) för att dem var för styva, så det är nog ganska individuellt vad man klarar. Jag tror inte det finns nån standard för att mäta flexet så andra tillverkare har säkert andra graderingar. Har du tänkt hoppa mycket kan så är ett par mjukare pjäxor att föredra. Bästa tipset jag kan ge dig är att inte snåla och verkligen prova ut pjäxorna ordentligt. Jag kan garantera att det inte finns någonting som försör en skiddag lika effektivt som värk i fötterna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pjäxor - för såväl barnbacken som branten?
Tillbaka
Topp