Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor friåkning stegjärn touring
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OHellsing" data-source="post: 1046083" data-attributes="member: 108610"><p>Fast det är grymt skönt att lita så bra på sina stegjärn att man kan front-pointa lite is när humöret faller på. Har man två halvtekniska yxor (eller allas favorit BD Raven med leash) och några skruvar så går det att ha sjukt roligt på isen även med pjäxor på fötterna. </p><p></p><p>Påminner mig om att jag måste köpa lite skruv innan vintern drar igång...</p><p></p><p>Åter till ämnet om bra passform på stegjärn så kan jag ju säga att Sabertooth inte alls passar med Scarpa Maestrale RS. Där sitter Grivel G12 mycket bättre. </p><p>BD Neve sitter fint på Lange XT men tål inte så mycket sten, dom blir slöa rätt snabbt. Men dom är å andra sidan lättare än Sabertooth. </p><p></p><p>En vän till mig som är en mycket duktig klättrare säger att monopoint är det enda rätta och kör därför Petzl Dart på sina BD factor när han inte har storskor. Sitter som beget i is men är genuint värdelösa på snö. Passformen mot pjäxorna var helt okej med Tech-sulorna på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OHellsing, post: 1046083, member: 108610"] Fast det är grymt skönt att lita så bra på sina stegjärn att man kan front-pointa lite is när humöret faller på. Har man två halvtekniska yxor (eller allas favorit BD Raven med leash) och några skruvar så går det att ha sjukt roligt på isen även med pjäxor på fötterna. Påminner mig om att jag måste köpa lite skruv innan vintern drar igång... Åter till ämnet om bra passform på stegjärn så kan jag ju säga att Sabertooth inte alls passar med Scarpa Maestrale RS. Där sitter Grivel G12 mycket bättre. BD Neve sitter fint på Lange XT men tål inte så mycket sten, dom blir slöa rätt snabbt. Men dom är å andra sidan lättare än Sabertooth. En vän till mig som är en mycket duktig klättrare säger att monopoint är det enda rätta och kör därför Petzl Dart på sina BD factor när han inte har storskor. Sitter som beget i is men är genuint värdelösa på snö. Passformen mot pjäxorna var helt okej med Tech-sulorna på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor friåkning stegjärn touring
Tillbaka
Topp