Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor kontra vader
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1084421" data-attributes="member: 29440"><p>Jag har märkt att det känns lite mer i vaderna när jag kör mer aktivt och tänker på att ha mycket tryck framåt i ingången av svängen och avslutar med lätt tryck bak på skidan i utgången av svängen.</p><p>Framför allt var detta när jag åkte mycket mer på mina sl skidor mer radie på runt 13-14m.</p><p>Detta brukar i och för sig bara vara första dagen/dagarna på säsongen antagligen för att musklerna inte riktigt är vana vid de rörelserna de utsätts för men har aldrig upplevt det som ett så stort problem som TS verkar ha.</p><p>Kände väl knappt nåt i början på denna säsong dock, är nog rätt dålig på att träna vader/ben inför skidsäsongen också.</p><p>Har kompisar som har varit väldigt vältränade och ändå fått grym träningsvärk i vaderna men de har varit ovana skidåkare :/ ,så där föll ju ju egentligen den förklaringen om bra teknik tyvärr...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1084421, member: 29440"] Jag har märkt att det känns lite mer i vaderna när jag kör mer aktivt och tänker på att ha mycket tryck framåt i ingången av svängen och avslutar med lätt tryck bak på skidan i utgången av svängen. Framför allt var detta när jag åkte mycket mer på mina sl skidor mer radie på runt 13-14m. Detta brukar i och för sig bara vara första dagen/dagarna på säsongen antagligen för att musklerna inte riktigt är vana vid de rörelserna de utsätts för men har aldrig upplevt det som ett så stort problem som TS verkar ha. Kände väl knappt nåt i början på denna säsong dock, är nog rätt dålig på att träna vader/ben inför skidsäsongen också. Har kompisar som har varit väldigt vältränade och ändå fått grym träningsvärk i vaderna men de har varit ovana skidåkare :/ ,så där föll ju ju egentligen den förklaringen om bra teknik tyvärr... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor kontra vader
Tillbaka
Topp