Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor med gåfunktion och tech sula.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1137886" data-attributes="member: 12152"><p>Jag har själv precis införskaffat ett par Tecnica Zero G Tour Pro efter att ha testat runt en hel rad alternativ i butik. 99-läst med en del volym i framfoten i skalet, men sitter ändå tight nog på mig som har en relativt smal fot (normalt föredrar jag 96-97mm läst). Den har en Intuition-liknande termoformbar innersko som fyller upp lite av volymen så det kan förklara att den sitter ok trots några mm extra. Skalet svarar riktigt bra i flex, till den grad att jag tvekade om jag skulle gå på 120-flexvarianten Tour Scout istället. I butiksvärme är skalet markant hårdare än mina komfortfreeriders Cochise 130 exempelvis. Det är lite oklart hur tunn grilamid (nedre delen) och kolfiberarmerad pebax (cuffen) påverkas av kyla jämfört med polyethern i Cochisen, men jag skulle gissa att den påverkas mindre av kyla på grund av att materialet helt enkelt är tunnare. </p><p></p><p>Oavsett är Zero G Tour Pro och Tour Scout ett trevligt alternativ. 1315 respektive 1360 gram och gissningsvis riktigt bra utförsprestanda. </p><p></p><p>Även Atomic XTD130 och XTD120 är värda en titt. Notera där att innerskon är betydligt mer komfortinriktad på 120:an och typiskt tur-lätt på 130:an.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1137886, member: 12152"] Jag har själv precis införskaffat ett par Tecnica Zero G Tour Pro efter att ha testat runt en hel rad alternativ i butik. 99-läst med en del volym i framfoten i skalet, men sitter ändå tight nog på mig som har en relativt smal fot (normalt föredrar jag 96-97mm läst). Den har en Intuition-liknande termoformbar innersko som fyller upp lite av volymen så det kan förklara att den sitter ok trots några mm extra. Skalet svarar riktigt bra i flex, till den grad att jag tvekade om jag skulle gå på 120-flexvarianten Tour Scout istället. I butiksvärme är skalet markant hårdare än mina komfortfreeriders Cochise 130 exempelvis. Det är lite oklart hur tunn grilamid (nedre delen) och kolfiberarmerad pebax (cuffen) påverkas av kyla jämfört med polyethern i Cochisen, men jag skulle gissa att den påverkas mindre av kyla på grund av att materialet helt enkelt är tunnare. Oavsett är Zero G Tour Pro och Tour Scout ett trevligt alternativ. 1315 respektive 1360 gram och gissningsvis riktigt bra utförsprestanda. Även Atomic XTD130 och XTD120 är värda en titt. Notera där att innerskon är betydligt mer komfortinriktad på 120:an och typiskt tur-lätt på 130:an. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor med gåfunktion och tech sula.
Tillbaka
Topp