Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor med gåfunktion och tech sula.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1137888" data-attributes="member: 83225"><p>Har kört MTN Lab ordentligt en vinter nu. För min del är dess stora vinnare möjligheten att kunna komma i och ur smidigt (eftersom skalet inte överlappar). För mig har det varit en plåga i alla andra tvådelade skal. Med originalinnerskon blir det också lite märklig känsla då skalet är styvt och hårt men innerskon samtidigt är tunn och ganska låg. Det ger ett ganska hårt och vasst tryck på en punkt på smalbenet. Jag har nu tryckt i ett par Intuition Pro Tour i och då är det ren kärlek istället. Jag är 188cm men väger strax under 80 kilo och för mig har de funkat alldeles utmärkt. Jag har mest kört dem bredvid pisten men då både med 102mm midja och 118. 118 kändes kanske lite märkligt på hårt underlag men jag kan inte avgöra om det är pjäxans fel. I hård pist och 102-midja gick det dock galant. </p><p></p><p>När det gäller åkläget är jag inte helt imponerad ändå. Bakåt släpper det bra men framåt är det klart begränsat. Jämför jag med fruns Backlands är det ju en enorm skillnad (löstagbar tunga i dem också). Där kan jag tänka mig att Lupon ger en klar fördel uppför, även om man måste pilla lite för att få den. Ska du dock bara gå en kvart här och var så spelar det kanske inte så stor roll. </p><p></p><p>Värt att notera är också att jag inte har så stora krav på styvhet i en pjäxa. Jag har frivilligt köpt pjäxor på runt 100-110 i flex även när det gällt rena alpinpjäxor. Det viktiga för mina fötter (usel blodcirkulation och grymt höga fotryggar) är att de sitter bekvämt och att jag lätt kan komma i och ur. Man pallar liksom inte en kvarts brottningsmatch med två kompisar involverade med att dra i pjäxan åt olika håll på en kall parkeringsplats efter en dags åkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1137888, member: 83225"] Har kört MTN Lab ordentligt en vinter nu. För min del är dess stora vinnare möjligheten att kunna komma i och ur smidigt (eftersom skalet inte överlappar). För mig har det varit en plåga i alla andra tvådelade skal. Med originalinnerskon blir det också lite märklig känsla då skalet är styvt och hårt men innerskon samtidigt är tunn och ganska låg. Det ger ett ganska hårt och vasst tryck på en punkt på smalbenet. Jag har nu tryckt i ett par Intuition Pro Tour i och då är det ren kärlek istället. Jag är 188cm men väger strax under 80 kilo och för mig har de funkat alldeles utmärkt. Jag har mest kört dem bredvid pisten men då både med 102mm midja och 118. 118 kändes kanske lite märkligt på hårt underlag men jag kan inte avgöra om det är pjäxans fel. I hård pist och 102-midja gick det dock galant. När det gäller åkläget är jag inte helt imponerad ändå. Bakåt släpper det bra men framåt är det klart begränsat. Jämför jag med fruns Backlands är det ju en enorm skillnad (löstagbar tunga i dem också). Där kan jag tänka mig att Lupon ger en klar fördel uppför, även om man måste pilla lite för att få den. Ska du dock bara gå en kvart här och var så spelar det kanske inte så stor roll. Värt att notera är också att jag inte har så stora krav på styvhet i en pjäxa. Jag har frivilligt köpt pjäxor på runt 100-110 i flex även när det gällt rena alpinpjäxor. Det viktiga för mina fötter (usel blodcirkulation och grymt höga fotryggar) är att de sitter bekvämt och att jag lätt kan komma i och ur. Man pallar liksom inte en kvarts brottningsmatch med två kompisar involverade med att dra i pjäxan åt olika håll på en kall parkeringsplats efter en dags åkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor med gåfunktion och tech sula.
Tillbaka
Topp