Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor med techfattning och mos i skaftet(pjäxorna är köpta nu) Efterlyser tips om skidor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TopiNieminen" data-source="post: 1313401" data-attributes="member: 164371"><p>Jag hade ett tag Atomic XTD Ultra 130 i den första varianten, som inte verkade vara mer till pjäxa än en tung gummistövel. Åkte sönder lösningen till gåläget också, men det räckte å byta några bolt on delar. Polar'n köpte den nya varianten med tjockare plast som kändes mer pjäxig än den tunna föregångaren i butiken iaf. men han har inte hunnit prova dem än så jag har inget utlåtande om dem. </p><p>Men generellt som jag har sagt tidigare är det en svår kombination med dämpad flex och viktsparande konstruktion med gåläge. Själv bär jag med mig de pjäxor som jag prioriterar åkningen på och man får lida i vissa fall. </p><p>Men om du inte har provat Lange XT3, K2 Mindbender, Fischer Ranger osv. så ta en titt på dem för de är mycket mer pjäxa är dina nuvarande skulle jag våga säga. Annars får du ha skarpare prioritering för dina resor och ha ta separata par skor då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TopiNieminen, post: 1313401, member: 164371"] Jag hade ett tag Atomic XTD Ultra 130 i den första varianten, som inte verkade vara mer till pjäxa än en tung gummistövel. Åkte sönder lösningen till gåläget också, men det räckte å byta några bolt on delar. Polar'n köpte den nya varianten med tjockare plast som kändes mer pjäxig än den tunna föregångaren i butiken iaf. men han har inte hunnit prova dem än så jag har inget utlåtande om dem. Men generellt som jag har sagt tidigare är det en svår kombination med dämpad flex och viktsparande konstruktion med gåläge. Själv bär jag med mig de pjäxor som jag prioriterar åkningen på och man får lida i vissa fall. Men om du inte har provat Lange XT3, K2 Mindbender, Fischer Ranger osv. så ta en titt på dem för de är mycket mer pjäxa är dina nuvarande skulle jag våga säga. Annars får du ha skarpare prioritering för dina resor och ha ta separata par skor då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor med techfattning och mos i skaftet(pjäxorna är köpta nu) Efterlyser tips om skidor.
Tillbaka
Topp