Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor och skidor som klarar topptur, puder och pist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emilk" data-source="post: 1259553" data-attributes="member: 153459"><p>Jag är efter mycket fram och tillbaka rätt nöjd med min ”allmountain”/”åka på resa med en skida”-setup:</p><p>- DPS Wailer 99 pure 3</p><p>- ATK freeraider 14</p><p>- Lange XT3</p><p></p><p>Skidan är grym i mjuk offpist och även i mjuk uppkörd eller slushig pist, bindningen lätt och stabil, aldrig tjuvlöst, pjäxorna är dämpade med bra känsla. </p><p></p><p>Detta kit funkar för allt; tura dagsturer, åka europeiskt puder, bränna pist. MEN… kitet är en kompromiss…</p><p>- skidorna är för lätta och styva för att vara kul i hårdare pist</p><p>- de är för tunga och långa för att gå på långtur med</p><p>- bindningen ger knappt någon dämpning</p><p>- pjäxorna är lite väl tunga och tröga för att vara njutbara på tur. På långtur tar jag definitivt ett annat par</p><p></p><p>Multipla uppsättningar är vägen att gå. En tur-setup, en allmountain-offpist, en pow, en pist-allmountain, en pist. Det ger 5 skidor och 2-3 par pjäxor. Fyndar man ihop på några års sikt…</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emilk, post: 1259553, member: 153459"] Jag är efter mycket fram och tillbaka rätt nöjd med min ”allmountain”/”åka på resa med en skida”-setup: - DPS Wailer 99 pure 3 - ATK freeraider 14 - Lange XT3 Skidan är grym i mjuk offpist och även i mjuk uppkörd eller slushig pist, bindningen lätt och stabil, aldrig tjuvlöst, pjäxorna är dämpade med bra känsla. Detta kit funkar för allt; tura dagsturer, åka europeiskt puder, bränna pist. MEN… kitet är en kompromiss… - skidorna är för lätta och styva för att vara kul i hårdare pist - de är för tunga och långa för att gå på långtur med - bindningen ger knappt någon dämpning - pjäxorna är lite väl tunga och tröga för att vara njutbara på tur. På långtur tar jag definitivt ett annat par Multipla uppsättningar är vägen att gå. En tur-setup, en allmountain-offpist, en pow, en pist-allmountain, en pist. Det ger 5 skidor och 2-3 par pjäxor. Fyndar man ihop på några års sikt… [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor och skidor som klarar topptur, puder och pist?
Tillbaka
Topp