Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor och skidor som klarar topptur, puder och pist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dr_cosmo" data-source="post: 1259584" data-attributes="member: 151389"><p>Klart det går att kombinera, det beror som många redan påpekat på hur du vill åka.....och det kommer att bli en kompromiss.</p><p></p><p>Dagens hybridutrustningar har dock aldrig varit bättre, själv har alla mina skidor turegenskaper och det gäller nog nästan alla mina skidkamrater också.</p><p></p><p>Lika bra att gå på tur med som en dedikerad utrustning?......nej! Roligare att åka nedför med än en dedikerad turutrustning?....ja!</p><p></p><p>Jag tillhör kategorin som tycker att en stor del av turandet är att hitta bra snö och då vill jag ha skidor som pallar det i bredd. Dessutom har jag aldrig kommit överens med tech-bindningar, det är helt enkelt ingenting för mig.</p><p></p><p>Skidor 100-110mm, pjäxor med gåläge, hybridbindning, hudar i ryggsäcken och teleskopstavar är mitt recept.</p><p></p><p>//R</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dr_cosmo, post: 1259584, member: 151389"] Klart det går att kombinera, det beror som många redan påpekat på hur du vill åka.....och det kommer att bli en kompromiss. Dagens hybridutrustningar har dock aldrig varit bättre, själv har alla mina skidor turegenskaper och det gäller nog nästan alla mina skidkamrater också. Lika bra att gå på tur med som en dedikerad utrustning?......nej! Roligare att åka nedför med än en dedikerad turutrustning?....ja! Jag tillhör kategorin som tycker att en stor del av turandet är att hitta bra snö och då vill jag ha skidor som pallar det i bredd. Dessutom har jag aldrig kommit överens med tech-bindningar, det är helt enkelt ingenting för mig. Skidor 100-110mm, pjäxor med gåläge, hybridbindning, hudar i ryggsäcken och teleskopstavar är mitt recept. //R [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor och skidor som klarar topptur, puder och pist?
Tillbaka
Topp