Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor passande en bredfotat man?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Math1" data-source="post: 567358" data-attributes="member: 90249"><p>Har du någon butik som kan formgjuta rekommenderar jag helt klart det! Framför allt om man åker mycket.</p><p></p><p>Dessutom är du ute i god tid kan du likt jag få tag på en fjolårs moddel till reducerat pris. Formgjöt förra säsongen.</p><p>Har liksom du breda fötter och hade tidigare kört med för smala pjäxor vilket gjorde att jag valde förstora pjäxor (på längden) för att kompensera.</p><p></p><p>Efter det så går jag aldrig tillbaka till ogjutna pjäxor! Dessutom så skall de hålla längre än vanliga pjäxor. Då de sitter bättre slits de inte lika hårt.</p><p></p><p>Dock om man inte tänkt åka mer än någon enstaka vecka om året kanske det inte det är värt det. Man måste lägga nästan en skidvecka på att åka in dem. Och den processen kan vara väldigt smärtsam. Varierar väldigt från person till person. Tex på mig gjorde det sjukt ont. Första skiddagen i dem (hade inte gått in dem något alls först) lyckades jag genomlida TRE eller FYRA åk.. Och det med pauser mellan åken och efter liften innan åken. Tur det var jul veckan och det var med föräldrana och syskonen så man kunde lägga den veckan på just inåkning av utrustning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Math1, post: 567358, member: 90249"] Har du någon butik som kan formgjuta rekommenderar jag helt klart det! Framför allt om man åker mycket. Dessutom är du ute i god tid kan du likt jag få tag på en fjolårs moddel till reducerat pris. Formgjöt förra säsongen. Har liksom du breda fötter och hade tidigare kört med för smala pjäxor vilket gjorde att jag valde förstora pjäxor (på längden) för att kompensera. Efter det så går jag aldrig tillbaka till ogjutna pjäxor! Dessutom så skall de hålla längre än vanliga pjäxor. Då de sitter bättre slits de inte lika hårt. Dock om man inte tänkt åka mer än någon enstaka vecka om året kanske det inte det är värt det. Man måste lägga nästan en skidvecka på att åka in dem. Och den processen kan vara väldigt smärtsam. Varierar väldigt från person till person. Tex på mig gjorde det sjukt ont. Första skiddagen i dem (hade inte gått in dem något alls först) lyckades jag genomlida TRE eller FYRA åk.. Och det med pauser mellan åken och efter liften innan åken. Tur det var jul veckan och det var med föräldrana och syskonen så man kunde lägga den veckan på just inåkning av utrustning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor passande en bredfotat man?
Tillbaka
Topp