Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
pjäxor problem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kjus" data-source="post: 1034376" data-attributes="member: 146673"><p>Jag är ingen bootfitter, långt ifrån, men jag kan en del om träning och fötter.</p><p></p><p>Jag tror du måste separera de olika sakerna som besvärar dig. Det är mycket möjligt att du har flera felkällor som du sammanställer som "ont i fötterna". Om en av de felkällorna avhjälps med nya pjäxor så kvarstår säkert de andra. </p><p>Fokusera på ett problem i taget och åtgärda det. Ta sedan nästa problem när du hittat en lösning på det första.</p><p>Förslagsvis börjar du med det billigaste först.</p><p></p><p>Det första jag tänker på är att prova en annan strumpa. Vad är det för material i den du använder idag och hur tjock är den?</p><p>Är det en jämntjock strumpa?</p><p>Blir du väldigt varm och/eller fuktig om fötterna?</p><p></p><p>Jag har själv haft samma symptom som du nämner, en brännande känsla under trampdynan där jag efteråt var öm och lite stickig. Men bara under trampdynan. </p><p>Det betyder såklart inte att det beror på samma sak, men lösningen för mig var att skaffa en strumpa som hade lite mer stoppning under häl och trampdyna. </p><p>När jag fick upp foten på en lite tjockare bädd av strumpmaterial så försvann problemet.</p><p>Problemet kan ha berott på att min fot blev för varm, svällde och blev därmed känsligare för nötningen. </p><p>Det kan också berott på fukt. Har man t ex bomullsstrumpor (men även syntet och ull blir lätt fuktiga) så blir huden känsligare och nötningen kraftigare.</p><p></p><p>Kan ju vara värt att testa...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kjus, post: 1034376, member: 146673"] Jag är ingen bootfitter, långt ifrån, men jag kan en del om träning och fötter. Jag tror du måste separera de olika sakerna som besvärar dig. Det är mycket möjligt att du har flera felkällor som du sammanställer som "ont i fötterna". Om en av de felkällorna avhjälps med nya pjäxor så kvarstår säkert de andra. Fokusera på ett problem i taget och åtgärda det. Ta sedan nästa problem när du hittat en lösning på det första. Förslagsvis börjar du med det billigaste först. Det första jag tänker på är att prova en annan strumpa. Vad är det för material i den du använder idag och hur tjock är den? Är det en jämntjock strumpa? Blir du väldigt varm och/eller fuktig om fötterna? Jag har själv haft samma symptom som du nämner, en brännande känsla under trampdynan där jag efteråt var öm och lite stickig. Men bara under trampdynan. Det betyder såklart inte att det beror på samma sak, men lösningen för mig var att skaffa en strumpa som hade lite mer stoppning under häl och trampdyna. När jag fick upp foten på en lite tjockare bädd av strumpmaterial så försvann problemet. Problemet kan ha berott på att min fot blev för varm, svällde och blev därmed känsligare för nötningen. Det kan också berott på fukt. Har man t ex bomullsstrumpor (men även syntet och ull blir lätt fuktiga) så blir huden känsligare och nötningen kraftigare. Kan ju vara värt att testa... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
pjäxor problem
Tillbaka
Topp