Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor: Salomon Quest Max 110 eller 130, eller Pro?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chrillelille" data-source="post: 1071595" data-attributes="member: 149275"><p>Hej. Jag kör själv quest pro 130, anledningen till detta är att jag har väldigt breda fötter (och hade haft X-pro i en helstorlek större innan). Skillnaden mot Max vad jag förstått är att den är just lättare, men också något mjukare i flexet (för att vara 130). Jag har liknande mått som du, väger 4kg mindre.</p><p></p><p>När det att välja mellan pro och Max, ta den som passar bäst. Det är alltid viktigast.</p><p></p><p>Jag hade nästan exakt samma symptom som du med tryckpunkter och avdomningar men de var helt borta efter en vecka i alperna. Jag körde custom Shell innan jag åkte och tycker det funkar susen (har hört argument emot), dock kändes de lite mjukare efteråt (gör dock inget). Jag hade en tryckpunkt kvar efter resan över nyår som jag punkttryckte och nu kan jag säga att de är de skönaste pjäxorna jag någonsin haft!</p><p></p><p>Sitter de bra, men tight, så kommer de bli bra! Men om du åkt några dagar och känner att de klämmer på en specifik punkt, lästa ut just där. Mycket kan göras!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrillelille, post: 1071595, member: 149275"] Hej. Jag kör själv quest pro 130, anledningen till detta är att jag har väldigt breda fötter (och hade haft X-pro i en helstorlek större innan). Skillnaden mot Max vad jag förstått är att den är just lättare, men också något mjukare i flexet (för att vara 130). Jag har liknande mått som du, väger 4kg mindre. När det att välja mellan pro och Max, ta den som passar bäst. Det är alltid viktigast. Jag hade nästan exakt samma symptom som du med tryckpunkter och avdomningar men de var helt borta efter en vecka i alperna. Jag körde custom Shell innan jag åkte och tycker det funkar susen (har hört argument emot), dock kändes de lite mjukare efteråt (gör dock inget). Jag hade en tryckpunkt kvar efter resan över nyår som jag punkttryckte och nu kan jag säga att de är de skönaste pjäxorna jag någonsin haft! Sitter de bra, men tight, så kommer de bli bra! Men om du åkt några dagar och känner att de klämmer på en specifik punkt, lästa ut just där. Mycket kan göras! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor: Salomon Quest Max 110 eller 130, eller Pro?
Tillbaka
Topp