Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor, skidor etc. i samma bag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mizze" data-source="post: 1100294" data-attributes="member: 156771"><p>Favoritpjäxorna med innerskor går utan undantag (minus ut från Schweiz) i ryggan i handbagaget. Kommer bagaget bort, går allt annat att ersätta utan problem- kläder, skidor, ny hjälm och så vidare. Pjäxor är heliga saker! Vanligen flyger jag i mellanlager och skidjacka med goggles och vantarna i innerfickan. Skidbrallorna går i ryggan.</p><p></p><p>Skidorna packar jag med vadderat skydd mellan belagen, fyra straps per par lagg och stavarna i ett för ändamålet anpassat plaströr. Jag kör på Atomics stora pjäxbag med straps inuti som håller laggen på plats i bagen. Jag vill inte ha fyra par lagg som skaver runt på varandra, eftersom jag inte packar så mycket annat i pjäxbagen. Hjälmen går i incheckad väska med stenhårt, separat fack för hjälmen. Hjälmen fyller jag med allehanda skidstrumpor med mera och så rullar jag in den i så mycket mellanlager och tröjor som får plats i facket. Resterande par pjäxor går i incheckade, stora väskan (separat fack där för pjäxor). </p><p></p><p>Det handlar inte om att det blir repigt, utan om att jag är jävligt rädd om laggen och belagen. </p><p></p><p>Egentligen ska en inte checka in hjälmen (vi har ju ett hum om hur bagagepersonal hanterar väskorna och vad det kan medföra i hållfasthet för hjälmen), men eftersom jag flyger med handbagage som i de allra flesta fall passerar godtagbar storlek (för att inte tala om vikt) med råge, får jag välja på att eventuellt köpa nya pjuck eller ny hjälm. Då väljer jag hjälm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mizze, post: 1100294, member: 156771"] Favoritpjäxorna med innerskor går utan undantag (minus ut från Schweiz) i ryggan i handbagaget. Kommer bagaget bort, går allt annat att ersätta utan problem- kläder, skidor, ny hjälm och så vidare. Pjäxor är heliga saker! Vanligen flyger jag i mellanlager och skidjacka med goggles och vantarna i innerfickan. Skidbrallorna går i ryggan. Skidorna packar jag med vadderat skydd mellan belagen, fyra straps per par lagg och stavarna i ett för ändamålet anpassat plaströr. Jag kör på Atomics stora pjäxbag med straps inuti som håller laggen på plats i bagen. Jag vill inte ha fyra par lagg som skaver runt på varandra, eftersom jag inte packar så mycket annat i pjäxbagen. Hjälmen går i incheckad väska med stenhårt, separat fack för hjälmen. Hjälmen fyller jag med allehanda skidstrumpor med mera och så rullar jag in den i så mycket mellanlager och tröjor som får plats i facket. Resterande par pjäxor går i incheckade, stora väskan (separat fack där för pjäxor). Det handlar inte om att det blir repigt, utan om att jag är jävligt rädd om laggen och belagen. Egentligen ska en inte checka in hjälmen (vi har ju ett hum om hur bagagepersonal hanterar väskorna och vad det kan medföra i hållfasthet för hjälmen), men eftersom jag flyger med handbagage som i de allra flesta fall passerar godtagbar storlek (för att inte tala om vikt) med råge, får jag välja på att eventuellt köpa nya pjuck eller ny hjälm. Då väljer jag hjälm. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor, skidor etc. i samma bag
Tillbaka
Topp