Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor/skidor inför långresa till Iran
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ammonitis" data-source="post: 1338312" data-attributes="member: 212248"><p>Har läst på lite mer nu och har kommit fram till några alternativ som verkar kunna funka bra både i lätt puder som nybörjare men ändå vara reko på hårdare underlag i alperna/pisten, men hör gärna era tankar! Står också mellan Salomon Shift och Tecton som bindningar, men lutar åt Shift för säkerhet och att jag inte vet hur mycket touring det kommer bli denna säsongen.</p><p></p><p><strong>Salomon QST 106 </strong>verkar rekommenderas rätt ofta och ska vara förlåtande för en dussinskidåkare som jag. Kanske bättre i puder än</p><p><strong>Blizzard Rustler 10</strong> som istället kanske hade varit bättre i alperna och om man vill åka med högre fart.</p><p><strong>Sender Soul 102</strong> en annan bra all-roundskida för en medelmåtta, lite mindre flytig i puder jämfört med QST.</p><p><strong>Nordica Unlimited 104</strong>, <strong>Atomic Bent 110</strong> och <strong>Elan Ripstick 108</strong> verkar vara lättare alternativ som kanske då offrar lite prestanda på hårdare underlag.</p><p></p><p>Avseende pjäxor har jag listat Salomon Shift 120 Pro, Shift Alpha BOA, Nordica Unlimited 120 och Fischer Ranger 120 som alternativ, men får se vilken som passar foten bäst helt enkelt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ammonitis, post: 1338312, member: 212248"] Har läst på lite mer nu och har kommit fram till några alternativ som verkar kunna funka bra både i lätt puder som nybörjare men ändå vara reko på hårdare underlag i alperna/pisten, men hör gärna era tankar! Står också mellan Salomon Shift och Tecton som bindningar, men lutar åt Shift för säkerhet och att jag inte vet hur mycket touring det kommer bli denna säsongen. [B]Salomon QST 106 [/B]verkar rekommenderas rätt ofta och ska vara förlåtande för en dussinskidåkare som jag. Kanske bättre i puder än [B]Blizzard Rustler 10[/B] som istället kanske hade varit bättre i alperna och om man vill åka med högre fart. [B]Sender Soul 102[/B] en annan bra all-roundskida för en medelmåtta, lite mindre flytig i puder jämfört med QST. [B]Nordica Unlimited 104[/B], [B]Atomic Bent 110[/B] och [B]Elan Ripstick 108[/B] verkar vara lättare alternativ som kanske då offrar lite prestanda på hårdare underlag. Avseende pjäxor har jag listat Salomon Shift 120 Pro, Shift Alpha BOA, Nordica Unlimited 120 och Fischer Ranger 120 som alternativ, men får se vilken som passar foten bäst helt enkelt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor/skidor inför långresa till Iran
Tillbaka
Topp