Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pjäxor som handbagage ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1095661" data-attributes="member: 144594"><p>JA det brukar ga att smyga med extra handbagage (motsv damernas handvaska, en kasse taxfree etc) och den effekten kan man ju missbruka sa mycket man vagar. Men ibland aker man dit. Singapore Airlines ville plotsligt vaga allt inkl handbagage senast vi flog. Vi loste det genom att stalla av en del i en horna pa terminalen, fylla alla vara fickor med div laddsladdar o liknande elande, checka in igen och sedan igen plocka pa oss det som vi lastat av vid incheckningen. Vid gaten orkar de sallan kolla igen.</p><p></p><p>Min tanke var att klader etc ar mer "legitimt" och anonymt som "extra" handbagage an ett par skidpjaxor. Sa jag skulle gomma pjucken i en normal anonym kabinvaska. Bara en tanke som ej provats </p><p></p><p>Ryanair m fl har markt problemet med okande handbagage (de har ju framkallat det med sina bagageavgifter) sa man far allt oftare tillfalligt lamna ifran sig handbagage utanfor planet, ges tillbaka direkt efter landning. Sa du ar aldrig saker pa vad du far med dig in i kabinen langre. Kanns litet sadar eftersom man ofta har vardesaker i handbagaget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1095661, member: 144594"] JA det brukar ga att smyga med extra handbagage (motsv damernas handvaska, en kasse taxfree etc) och den effekten kan man ju missbruka sa mycket man vagar. Men ibland aker man dit. Singapore Airlines ville plotsligt vaga allt inkl handbagage senast vi flog. Vi loste det genom att stalla av en del i en horna pa terminalen, fylla alla vara fickor med div laddsladdar o liknande elande, checka in igen och sedan igen plocka pa oss det som vi lastat av vid incheckningen. Vid gaten orkar de sallan kolla igen. Min tanke var att klader etc ar mer "legitimt" och anonymt som "extra" handbagage an ett par skidpjaxor. Sa jag skulle gomma pjucken i en normal anonym kabinvaska. Bara en tanke som ej provats Ryanair m fl har markt problemet med okande handbagage (de har ju framkallat det med sina bagageavgifter) sa man far allt oftare tillfalligt lamna ifran sig handbagage utanfor planet, ges tillbaka direkt efter landning. Sa du ar aldrig saker pa vad du far med dig in i kabinen langre. Kanns litet sadar eftersom man ofta har vardesaker i handbagaget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pjäxor som handbagage ?
Tillbaka
Topp