Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor till tjejer? Vad ska jag leta efter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1094560" data-attributes="member: 145112"><p>Vad får dig att tro att Salomon pjäxorna är något för dig utan att ha testat dem? Gillar du utseendet på dem eller?</p><p>Nu gör Salomon riktigt bra pjäxor, de är ett ganska säkert kort, men vågar du chansa, om de funkar så är det grattis, du hade lika gärna kunnat vinna storvinsten på en trisslott. Funkar de så är 2200:- billigt, men om de inte passar så har du slängt bort 2200:-, så illa är det.</p><p></p><p>Att fråga om råd här inne med, då ingen har sett hur du ser ut, hur du åker men framförallt inte sett dina fötter är lika smart som att fråga någon här om den rätta lottoraden på lördag, och gå bananas med köpa nya hus, resor bilar och allt innan man sett om man vann. DVS det är rätt korkat.</p><p></p><p>Du har fått en del tips, t.om att testa juniorpjäxor!!! Men tyvärr skulle jag råda att bara lyssna på de som säger att du skall uppsöka en bra butik som har koll på alpina skidpjäxor. </p><p></p><p>Jag har jobbat med skidor i snart 17år, har dessutom jobbat på 2 av de bästa sportbutikerna i Åre och är priviligerad med att få skidprylar gratis. Men ändå går jag till de jag litar på för att få råd och hjälp när det är dags för nya pjäxor. </p><p>Min syster var i samma situation som dig, 156cm lång och enligt henne själv jättestora vader. Hon kör inte på det märket jag jobbar för, utan fick snällt ta ett annat märke då de passade hennes fötter bättre, hon gnäller ibland på att det blev lite dyrt men är samtidigt sjukt nöjd med att ha pjäxor som hon inte får ont i och dessutom åker mycket bättre skidor med.</p><p></p><p>Jag antar att du inte tänker köpa ett par pjäxor för att ställa i förrådet utan faktiskt använda dem i skidbacken, bor man utanför Göteborg så är det väll mest Ulricehamn som är närmast eller så åker man en bit upp mot Värmland-dalarna till kan jag tänka mig. Då är mitt tips att vända dig till butiken vid backen, det brukar alltid finnas en liten eller stor sportbutik i anslutning till anläggningen där man kan få hjälp, du kan ringa och prata med dem innan ni åker med, så kan du över telefon förklara situationen och få dem förberedda över att du kommer. Det är värt att ta den lilla tid det tar för att få det bra, du har igen det framöver...</p><p></p><p>Udéns sport eller Skistore i Göteborg som sagt, håll dig borta från XXL stadium intersport och liknande om du har problem, de kan oftast bara sälja pjäxor, inte hjälpa dig.</p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1094560, member: 145112"] Vad får dig att tro att Salomon pjäxorna är något för dig utan att ha testat dem? Gillar du utseendet på dem eller? Nu gör Salomon riktigt bra pjäxor, de är ett ganska säkert kort, men vågar du chansa, om de funkar så är det grattis, du hade lika gärna kunnat vinna storvinsten på en trisslott. Funkar de så är 2200:- billigt, men om de inte passar så har du slängt bort 2200:-, så illa är det. Att fråga om råd här inne med, då ingen har sett hur du ser ut, hur du åker men framförallt inte sett dina fötter är lika smart som att fråga någon här om den rätta lottoraden på lördag, och gå bananas med köpa nya hus, resor bilar och allt innan man sett om man vann. DVS det är rätt korkat. Du har fått en del tips, t.om att testa juniorpjäxor!!! Men tyvärr skulle jag råda att bara lyssna på de som säger att du skall uppsöka en bra butik som har koll på alpina skidpjäxor. Jag har jobbat med skidor i snart 17år, har dessutom jobbat på 2 av de bästa sportbutikerna i Åre och är priviligerad med att få skidprylar gratis. Men ändå går jag till de jag litar på för att få råd och hjälp när det är dags för nya pjäxor. Min syster var i samma situation som dig, 156cm lång och enligt henne själv jättestora vader. Hon kör inte på det märket jag jobbar för, utan fick snällt ta ett annat märke då de passade hennes fötter bättre, hon gnäller ibland på att det blev lite dyrt men är samtidigt sjukt nöjd med att ha pjäxor som hon inte får ont i och dessutom åker mycket bättre skidor med. Jag antar att du inte tänker köpa ett par pjäxor för att ställa i förrådet utan faktiskt använda dem i skidbacken, bor man utanför Göteborg så är det väll mest Ulricehamn som är närmast eller så åker man en bit upp mot Värmland-dalarna till kan jag tänka mig. Då är mitt tips att vända dig till butiken vid backen, det brukar alltid finnas en liten eller stor sportbutik i anslutning till anläggningen där man kan få hjälp, du kan ringa och prata med dem innan ni åker med, så kan du över telefon förklara situationen och få dem förberedda över att du kommer. Det är värt att ta den lilla tid det tar för att få det bra, du har igen det framöver... Udéns sport eller Skistore i Göteborg som sagt, håll dig borta från XXL stadium intersport och liknande om du har problem, de kan oftast bara sälja pjäxor, inte hjälpa dig. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor till tjejer? Vad ska jag leta efter?
Tillbaka
Topp