Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor!Tips/hjälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waalis" data-source="post: 1051701" data-attributes="member: 147325"><p>Börja i rätt ände för att minska urvalet. </p><p></p><p>Fråga dig själv vad för typ av åkning kommer du syssla med?</p><p>Om man kör mycket tur/hike kanske man vill ha pjäxor med tech-inserts, gåläge och gummisulor.</p><p></p><p>Vikt och åkstil spelar roll för hur styvt flex du ska ha.</p><p></p><p>När du luskat ut allt detta så tycker jag du ska besöka en välsorterad alpinbutik så personalen kan kolla/mäta din fot och framför allt att du kan prova vad som sitter bra på foten.</p><p></p><p>Snåla inte när du köper nya. Ska man lägga lite extra kosing på någon del av sin utrustning så bör det absolut vara på pjäxorna som är (enligt mitt tycke) den viktigaste delen av utrustningen. Det är viktigt att det passar, en pjäxa som inte sitter bra förstör den bästa av skidsemestrar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waalis, post: 1051701, member: 147325"] Börja i rätt ände för att minska urvalet. Fråga dig själv vad för typ av åkning kommer du syssla med? Om man kör mycket tur/hike kanske man vill ha pjäxor med tech-inserts, gåläge och gummisulor. Vikt och åkstil spelar roll för hur styvt flex du ska ha. När du luskat ut allt detta så tycker jag du ska besöka en välsorterad alpinbutik så personalen kan kolla/mäta din fot och framför allt att du kan prova vad som sitter bra på foten. Snåla inte när du köper nya. Ska man lägga lite extra kosing på någon del av sin utrustning så bör det absolut vara på pjäxorna som är (enligt mitt tycke) den viktigaste delen av utrustningen. Det är viktigt att det passar, en pjäxa som inte sitter bra förstör den bästa av skidsemestrar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor!Tips/hjälp
Tillbaka
Topp