Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor - vad är rimliga förväntningar på hur bra det kan bli?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1036427" data-attributes="member: 12152"><p>Jag vill bara bifalla kören ovan. När jag först läser din beskrivning om hur du åker och vad du har för krav och sen går vidare till att läsa "Atomic M110" så blir min reaktion "Eeeeeh, vad sa du att dom hette???". 110 är ju på tok för mjuk. 130 hade varit ett komfortval och 140 någonstans hade förmodligen varit lämpligt för full prestanda. 110 låter med din vikt lagom för att åka runt i Trollskogen med tåvärmen påslagen och dricka varm choklad ur termos med barnbarnen. </p><p></p><p>Jag fick låna ett par Atomic 110:or (inte just M110, men ändå förmodligen ganska jämförbart i flex iom att det är samma märke) i en vecka en gång när mina dåvarande pjäxor var inne på verkstad i ett reklamationsärende. Dom var otroligt mjuka och svåråkta tyckte jag. Vid minsta belastningspeak, tex när man körde på en slaskpuckel eller kom lite långt fram i stök så vek dom sig totalt. För mig var det helt omöjligt att åka på som vanligt med så mjuka tofflor, och då är jag inte på något sätt en kraftfull åkare, utan snarare en åkare på relativt medelnivå i det avancerade segmentet. </p><p></p><p>Inte nog med det heller, utan skalet klarade inte av trycket från spännena heller. Plasten var så mjuk att jag tydligt upplevde de problem som du nämner, att åtdragning av spännen gav punktbelastningar på foten pga dålig stabilitet i skalet. I min värld var det ett riktigt dåligt skal som inte på något sätt är lämpat för avancerad åkning för en medveten åkare. MEN, det var som sagt inte M110, utan en annan modell med dubbeldensitetsskal från Atomic. Jag ska inte dra alla 110:or från Atomic över samma kam, men det är ett riktigt underligt skalval för en åkare av din kaliber, om jag förutsätter att din beskrivning av dig själv stämmer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1036427, member: 12152"] Jag vill bara bifalla kören ovan. När jag först läser din beskrivning om hur du åker och vad du har för krav och sen går vidare till att läsa "Atomic M110" så blir min reaktion "Eeeeeh, vad sa du att dom hette???". 110 är ju på tok för mjuk. 130 hade varit ett komfortval och 140 någonstans hade förmodligen varit lämpligt för full prestanda. 110 låter med din vikt lagom för att åka runt i Trollskogen med tåvärmen påslagen och dricka varm choklad ur termos med barnbarnen. Jag fick låna ett par Atomic 110:or (inte just M110, men ändå förmodligen ganska jämförbart i flex iom att det är samma märke) i en vecka en gång när mina dåvarande pjäxor var inne på verkstad i ett reklamationsärende. Dom var otroligt mjuka och svåråkta tyckte jag. Vid minsta belastningspeak, tex när man körde på en slaskpuckel eller kom lite långt fram i stök så vek dom sig totalt. För mig var det helt omöjligt att åka på som vanligt med så mjuka tofflor, och då är jag inte på något sätt en kraftfull åkare, utan snarare en åkare på relativt medelnivå i det avancerade segmentet. Inte nog med det heller, utan skalet klarade inte av trycket från spännena heller. Plasten var så mjuk att jag tydligt upplevde de problem som du nämner, att åtdragning av spännen gav punktbelastningar på foten pga dålig stabilitet i skalet. I min värld var det ett riktigt dåligt skal som inte på något sätt är lämpat för avancerad åkning för en medveten åkare. MEN, det var som sagt inte M110, utan en annan modell med dubbeldensitetsskal från Atomic. Jag ska inte dra alla 110:or från Atomic över samma kam, men det är ett riktigt underligt skalval för en åkare av din kaliber, om jag förutsätter att din beskrivning av dig själv stämmer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor - vad är rimliga förväntningar på hur bra det kan bli?
Tillbaka
Topp