Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor - vad är rimliga förväntningar på hur bra det kan bli?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 1037930" data-attributes="member: 33054"><p>Åker man mycket skidor offpist i Alperna, är i La Graves storlek, tror jag att ett par Fischer Vacum kommer att falla i delar efter en dryg månad. De funkar för helgskidåkare, de som åker skidor i Sverige söder om Åre där det inte blir så många fallhöjdmeter eller krafter när man åker. I Åre blev det vansinnigt många reklamationer redan den första säsongen. Åre Skidsport törs knappt sälja några längre. I Vemdalen tog det tre år innan kunderna kom tillbaka. Här tror jag nötningen är långt mycket större. </p><p></p><p>Lite intressant tråd, men lösningen är mycket enkel. Åk till en bra bootfitter med stort sortiment. Hur lätt som helst. Behövs troligtvis inga speciallösningar alls. Bara att blåsa ut ett par vanliga 130 flex-pjuck av erkänt god kvalité. Typ Lange eller Nordica. Killen har helt enkelt gått till fel affär. När man har begränsad kunskap att välja pjäxor behöver man en riktigt bra bootfitter som kan hjälpa en. Om det är i Chamonix, Grenoble eller Val D finns det nog kompisar i La Grave som vet bättre än mig. De enda jag har koll på är Sole i Cham, men det finns säkert hjälp närmare? Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 1037930, member: 33054"] Åker man mycket skidor offpist i Alperna, är i La Graves storlek, tror jag att ett par Fischer Vacum kommer att falla i delar efter en dryg månad. De funkar för helgskidåkare, de som åker skidor i Sverige söder om Åre där det inte blir så många fallhöjdmeter eller krafter när man åker. I Åre blev det vansinnigt många reklamationer redan den första säsongen. Åre Skidsport törs knappt sälja några längre. I Vemdalen tog det tre år innan kunderna kom tillbaka. Här tror jag nötningen är långt mycket större. Lite intressant tråd, men lösningen är mycket enkel. Åk till en bra bootfitter med stort sortiment. Hur lätt som helst. Behövs troligtvis inga speciallösningar alls. Bara att blåsa ut ett par vanliga 130 flex-pjuck av erkänt god kvalité. Typ Lange eller Nordica. Killen har helt enkelt gått till fel affär. När man har begränsad kunskap att välja pjäxor behöver man en riktigt bra bootfitter som kan hjälpa en. Om det är i Chamonix, Grenoble eller Val D finns det nog kompisar i La Grave som vet bättre än mig. De enda jag har koll på är Sole i Cham, men det finns säkert hjälp närmare? Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor - vad är rimliga förväntningar på hur bra det kan bli?
Tillbaka
Topp