Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor - vad är rimliga förväntningar på hur bra det kan bli?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1058291" data-attributes="member: 29415"><p>Ja, det har ju varit lite av min poäng i den här tråden tidigare att "bootfitting" inte framstår som så vetenskapligt. Hur skulle det se ut om en optiker kom fram till att du var myopisk och slipade ett par glasögon efter det medan nästan optiker menade att problemet var astigmatism?</p><p></p><p></p><p>Nja, du övertygar mig inte där. Pjäxor köper man så sällan så att en person ska komma ihåg dig mellan varven känns naivt. Men det var ju ändå detta jag försökte mig på när jag besöka Bruno Bornicat och det beslutet blev ju rätt hårt dissat i den här tråden.</p><p></p><p>Magnus vill jag minnas att pjäxkillen på AG hette.</p><p></p><p>För övrigt har jag inte särskilt problematiska fötter, inga knölar att tala om, fryser sällan, relativt normalt fotvalv mm. "Problemet" är bredden och att inga pjäxtillverkare gör breda styva pjäxor. Festor menade i förrgår, vilket var en nyhet för mig, att jag visst kunde köpa ett par smala styva racepjäxor: de är bara smala inuti. Styvheten kommer av att det är väldigt tjocka - och denna tjockhet gör det möjligt att fräsa ut dem och därigenom öka volymen/bredden (utan att det har någon större inverkan på deras styvhet). Låter ju logiskt, eller?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1058291, member: 29415"] Ja, det har ju varit lite av min poäng i den här tråden tidigare att "bootfitting" inte framstår som så vetenskapligt. Hur skulle det se ut om en optiker kom fram till att du var myopisk och slipade ett par glasögon efter det medan nästan optiker menade att problemet var astigmatism? Nja, du övertygar mig inte där. Pjäxor köper man så sällan så att en person ska komma ihåg dig mellan varven känns naivt. Men det var ju ändå detta jag försökte mig på när jag besöka Bruno Bornicat och det beslutet blev ju rätt hårt dissat i den här tråden. Magnus vill jag minnas att pjäxkillen på AG hette. För övrigt har jag inte särskilt problematiska fötter, inga knölar att tala om, fryser sällan, relativt normalt fotvalv mm. "Problemet" är bredden och att inga pjäxtillverkare gör breda styva pjäxor. Festor menade i förrgår, vilket var en nyhet för mig, att jag visst kunde köpa ett par smala styva racepjäxor: de är bara smala inuti. Styvheten kommer av att det är väldigt tjocka - och denna tjockhet gör det möjligt att fräsa ut dem och därigenom öka volymen/bredden (utan att det har någon större inverkan på deras styvhet). Låter ju logiskt, eller? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor - vad är rimliga förväntningar på hur bra det kan bli?
Tillbaka
Topp