Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor: varför får jag krampkänningar i låren?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1045536" data-attributes="member: 99032"><p>M.h.t. till TS beskrivning: "<strong> får jag krampkänningar i låren när jag bara står på skidorna och åker rakt fram i det som borde vara en viloposition</strong>." så tycker jag att både mjölksyra och för låg styrka känns aningen långsökt.</p><p></p><p>Testa att lägga nåt under skidorna så de lutar uppåt en aning. Så att du höjer tån relativt hälen några millimeter, och klicka i bindningen (med fötterna i pjucken så klart). Jämför om du känner ngn skillnad mot innan.</p><p></p><p>Edit. Alltså luta inte upp så att tån kommer högre upp än hälen, luta upp så att tån höjs några mm (5-10) relativt hälen, jämfört med hur de är med skidorna i plant läge...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1045536, member: 99032"] M.h.t. till TS beskrivning: "[b] får jag krampkänningar i låren när jag bara står på skidorna och åker rakt fram i det som borde vara en viloposition[/b]." så tycker jag att både mjölksyra och för låg styrka känns aningen långsökt. Testa att lägga nåt under skidorna så de lutar uppåt en aning. Så att du höjer tån relativt hälen några millimeter, och klicka i bindningen (med fötterna i pjucken så klart). Jämför om du känner ngn skillnad mot innan. Edit. Alltså luta inte upp så att tån kommer högre upp än hälen, luta upp så att tån höjs några mm (5-10) relativt hälen, jämfört med hur de är med skidorna i plant läge... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor: varför får jag krampkänningar i låren?
Tillbaka
Topp