Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor: varför får jag krampkänningar i låren?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bootfitta" data-source="post: 1045610" data-attributes="member: 146421"><p>Många teorier här alltså, mycket spännande. </p><p></p><p>Det många inte tänker på med pjäxor, är att när man står "rakt upp" så har man ofta lite väl mycket bakvikt. Kombinationen med en framåtlutande bindning och klena pjäxor kan lätt ge en känsla, kanske undermedveten, av att falla framåt. Så vad gör man? De flesta lutar än mer bakåt. Fenomenet är blir väldigt tydligt om man ser en nyburgare ge sig på för brant terräng. </p><p></p><p>En (bra) skidlärare sa till mig att alltid hänga i plösen, även i liften eller när man står och vilar. Efter ett tag vänjer man sig och det blir väldigt avslappnat så till vida att pjäxan inte kollapsar under en.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bootfitta, post: 1045610, member: 146421"] Många teorier här alltså, mycket spännande. Det många inte tänker på med pjäxor, är att när man står "rakt upp" så har man ofta lite väl mycket bakvikt. Kombinationen med en framåtlutande bindning och klena pjäxor kan lätt ge en känsla, kanske undermedveten, av att falla framåt. Så vad gör man? De flesta lutar än mer bakåt. Fenomenet är blir väldigt tydligt om man ser en nyburgare ge sig på för brant terräng. En (bra) skidlärare sa till mig att alltid hänga i plösen, även i liften eller när man står och vilar. Efter ett tag vänjer man sig och det blir väldigt avslappnat så till vida att pjäxan inte kollapsar under en. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor: varför får jag krampkänningar i låren?
Tillbaka
Topp