Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
PjÄxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ake_Astrom" data-source="post: 1082578" data-attributes="member: 127291"><p>Gå till en välsorterad alpinbutik.</p><p>Inte Intersport, stadium, XXL eller liknande.</p><p>Bestäm inte fabrikat och modell innan, för det är fötterna som bestämmer, inte något annat.</p><p></p><p>De bör mäta din fot både på längd och bredd, även göra sig en bild av fotvalv mm om de är seriösa.</p><p>Prova och räkna med att prova många olika under lång tid dvs ha pjäxorna på lång tid, stå och gå i de.</p><p></p><p>Så har du en bra början.</p><p></p><p>De skall sitta tajt. Typ dina tår tar i framkant, men när du knäpper spännen så släpper "kontakten" fram.</p><p>De bör inte göra ont direkt även om man kan justera en hel del.</p><p>Men tänk även på att det är lättare att justera ut något än förminska (så trånga pjäxor är det som gäller).</p><p></p><p>//Åke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ake_Astrom, post: 1082578, member: 127291"] Gå till en välsorterad alpinbutik. Inte Intersport, stadium, XXL eller liknande. Bestäm inte fabrikat och modell innan, för det är fötterna som bestämmer, inte något annat. De bör mäta din fot både på längd och bredd, även göra sig en bild av fotvalv mm om de är seriösa. Prova och räkna med att prova många olika under lång tid dvs ha pjäxorna på lång tid, stå och gå i de. Så har du en bra början. De skall sitta tajt. Typ dina tår tar i framkant, men när du knäpper spännen så släpper "kontakten" fram. De bör inte göra ont direkt även om man kan justera en hel del. Men tänk även på att det är lättare att justera ut något än förminska (så trånga pjäxor är det som gäller). //Åke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
PjÄxor
Tillbaka
Topp