Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1098469" data-attributes="member: 59831"><p>Därför att majoriteten av de som hyr pjäxor är inte ute efter prestanda, utan bekvämlighet. I den uthyrningen jag jobba mätte vi oftast fötterna, och man lärde sig efter ett tag att det var helt lönlöst att ge dem rätt storlek, utan det blev att man tog måttet +1 eller +2 cm för att kunden inte skulle gnälla på att det inte var bekvämt. Så var det iallafall i Italien där jag jobbade. Dock så såg man ju sällan folk åka skidor där, utan de flesta som hyrde spenderade mest tid att gå runt i pjäxorna, eller sitta på ett cafe och röka cigg. De få åken som de sladdade runt var inte prestanda och bra fit på pjäxan prio uno. </p><p>Nu pratar jag självklart om de stora massorna som knappt åkt skidor innan. Finns många som hyr som har åkt mkt, men då vet dem oftast vilken storlek på pjäxa som passar dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1098469, member: 59831"] Därför att majoriteten av de som hyr pjäxor är inte ute efter prestanda, utan bekvämlighet. I den uthyrningen jag jobba mätte vi oftast fötterna, och man lärde sig efter ett tag att det var helt lönlöst att ge dem rätt storlek, utan det blev att man tog måttet +1 eller +2 cm för att kunden inte skulle gnälla på att det inte var bekvämt. Så var det iallafall i Italien där jag jobbade. Dock så såg man ju sällan folk åka skidor där, utan de flesta som hyrde spenderade mest tid att gå runt i pjäxorna, eller sitta på ett cafe och röka cigg. De få åken som de sladdade runt var inte prestanda och bra fit på pjäxan prio uno. Nu pratar jag självklart om de stora massorna som knappt åkt skidor innan. Finns många som hyr som har åkt mkt, men då vet dem oftast vilken storlek på pjäxa som passar dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor
Tillbaka
Topp