Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 11091" data-attributes="member: 13863"><p>Hårda pjäxor ger en direkt och distinkt styrning av skidorna med effektivast möjliga kraftöverföring. Kräver sin åkare och ger i kombination med ett par hårda racingskidor en "Formel 1" upplevelse där god teknik belönas och misstag bestraffas hårt! </p><p></p><p>Mjuka pjäxor ger en mjukare och mindre distinkt styrning av skidorna. Är förlåtande och tillåter misstag men minskar också känslan och möjligheten att åka riktigt hårigt!</p><p></p><p>För de allra flesta friåkare som inte har tävlingsbakgrund eller en perfekt teknik ställer en stenhård pjäxa till mer problem än den gör nytta. Och eftersom du ställer frågan tror jag inte du hör till denna kategori.</p><p></p><p>Välj istället en "halvhård" pjäxa. Dvs. en pjäxa som kategoriseras som friåkningssko i den högre prisklassen. Den ger tillräckligt stöd för de flesta situationer och blir inte en pest när du sent på eftermiddagen skall klippa den isiga puckeln ner till lokalen. </p><p></p><p>That´s all kids! / MM</p><p></p><p>PS! Personligen föredrar jag franska serpentinvägar före tyska autobahn. DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 11091, member: 13863"] Hårda pjäxor ger en direkt och distinkt styrning av skidorna med effektivast möjliga kraftöverföring. Kräver sin åkare och ger i kombination med ett par hårda racingskidor en "Formel 1" upplevelse där god teknik belönas och misstag bestraffas hårt! Mjuka pjäxor ger en mjukare och mindre distinkt styrning av skidorna. Är förlåtande och tillåter misstag men minskar också känslan och möjligheten att åka riktigt hårigt! För de allra flesta friåkare som inte har tävlingsbakgrund eller en perfekt teknik ställer en stenhård pjäxa till mer problem än den gör nytta. Och eftersom du ställer frågan tror jag inte du hör till denna kategori. Välj istället en "halvhård" pjäxa. Dvs. en pjäxa som kategoriseras som friåkningssko i den högre prisklassen. Den ger tillräckligt stöd för de flesta situationer och blir inte en pest när du sent på eftermiddagen skall klippa den isiga puckeln ner till lokalen. That´s all kids! / MM PS! Personligen föredrar jag franska serpentinvägar före tyska autobahn. DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pjäxor
Tillbaka
Topp