Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 11092" data-attributes="member: 13245"><p>Jag fattar inte riktigt varför man skulle få mer ont i benen av hårda pjäxor. Hårda skal med mjuka innerskor är definitivt inte att rekomendera. Har ni problem med att ni får ont i smalbenen rekomenderas lite träning och för dem som tycker sig ha råd, ett par riktigt bra innerskor, typ Strolz. För den delen av skidåkarsamhället som gillar baklängsåkning kan jag möjligen fatta att det finns ett visst berättigande för lite mjukare pjäxor. Personligen kör jag mest framåt tycker i princip att pjäxorna funkar bättre ju hårdare de är. Enligt min mening går hårda pjäxor, stenhårt spända, hand i hand med rejäla skidor. Kör man på någon mjäkig fransk mjukisskida kanske mjuka pjäxor känns bäst och omvänt, kör man med mjuka pjuck får man svårt att få kontroll på riktiga lagg.</p><p></p><p>Nu för tiden är ju dessutom även riktigt hårda racingpjuck lätta att komma i och ur. Själv kör jag Lange Tii R från 80-talet, med et par hekto extra skruv och nit i för extra styvhet, och dessa kommer man garanterat inte ur förrän de tinat upp lite. I mina Lange sitter dessutom ett par mycket hårt prutade Strolzinnerskor som inte gör på och avklädningsproblematiken direkt enklare. För KHE-utövare är den här typen av fotbeklädnader rekomenderade av statens byrå för offentligt visande av könsliga kroppsdelar i offentliga lokaler. Det beror på att KHE nära nog andantagsvis försigår med bar underkropp. När den presumtiv KHEaren kommer in på after skin framåt eftermiddagen är ofta etablissemanget befolkat delvis av minderåriga. Endast de tuffaste minderåriga klarar av en fullfjädrat KHE-show utan att äventyre den mentala hälsan. Om den presumtiva KHEaren kommer in från kylan tar det, bedömmer statens byrå för offentligt visande av könsliga kroppsdelar i offentliga lokaler, tillräckligt lång tid inna pjäxorna kan tas av och därmed innan bar underkropp kan fullbordas och alltså innan KHE kan starta, för att de mindreåriga skall hinna gå och lägga sig.</p><p>Jag ifrågasätter lite de beräkningar som ligger till grund för statens byrå för offentligt visande av könsliga kroppsdelar i offentliga lokalers uppskattningar, men har dom räknat så har dom.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 11092, member: 13245"] Jag fattar inte riktigt varför man skulle få mer ont i benen av hårda pjäxor. Hårda skal med mjuka innerskor är definitivt inte att rekomendera. Har ni problem med att ni får ont i smalbenen rekomenderas lite träning och för dem som tycker sig ha råd, ett par riktigt bra innerskor, typ Strolz. För den delen av skidåkarsamhället som gillar baklängsåkning kan jag möjligen fatta att det finns ett visst berättigande för lite mjukare pjäxor. Personligen kör jag mest framåt tycker i princip att pjäxorna funkar bättre ju hårdare de är. Enligt min mening går hårda pjäxor, stenhårt spända, hand i hand med rejäla skidor. Kör man på någon mjäkig fransk mjukisskida kanske mjuka pjäxor känns bäst och omvänt, kör man med mjuka pjuck får man svårt att få kontroll på riktiga lagg. Nu för tiden är ju dessutom även riktigt hårda racingpjuck lätta att komma i och ur. Själv kör jag Lange Tii R från 80-talet, med et par hekto extra skruv och nit i för extra styvhet, och dessa kommer man garanterat inte ur förrän de tinat upp lite. I mina Lange sitter dessutom ett par mycket hårt prutade Strolzinnerskor som inte gör på och avklädningsproblematiken direkt enklare. För KHE-utövare är den här typen av fotbeklädnader rekomenderade av statens byrå för offentligt visande av könsliga kroppsdelar i offentliga lokaler. Det beror på att KHE nära nog andantagsvis försigår med bar underkropp. När den presumtiv KHEaren kommer in på after skin framåt eftermiddagen är ofta etablissemanget befolkat delvis av minderåriga. Endast de tuffaste minderåriga klarar av en fullfjädrat KHE-show utan att äventyre den mentala hälsan. Om den presumtiva KHEaren kommer in från kylan tar det, bedömmer statens byrå för offentligt visande av könsliga kroppsdelar i offentliga lokaler, tillräckligt lång tid inna pjäxorna kan tas av och därmed innan bar underkropp kan fullbordas och alltså innan KHE kan starta, för att de mindreåriga skall hinna gå och lägga sig. Jag ifrågasätter lite de beräkningar som ligger till grund för statens byrå för offentligt visande av könsliga kroppsdelar i offentliga lokalers uppskattningar, men har dom räknat så har dom. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pjäxor
Tillbaka
Topp