Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="spOnkan" data-source="post: 11097" data-attributes="member: 13011"><p>Summa summarum så verkar många gilla hårda skor men man kan få ont i benhinnorna av dessa. Själv kör jag i ett par Salomon Racing och har upptäckt vad en veckas hård åkning kan göra för benhinnorna. Samma sak om man landar med bakvikt så att tår + smalben pressas med X antal kilo mot pjäxans stenhårda skal.</p><p></p><p>Som jag har upplevt det så slår ömma benhinnor till när man minst anar det, ibland efter 2 dagars åkning, ibland kan man inte känna av något på en hel säsong. Beror detta på hur tränad man är verkligen? Det är inga muskler som man får ont i.</p><p></p><p>Jag själv tycker att mina Salomon Racing är riktigt riktigt sköna, men ibland får man pausa en dag eller så när vaderna skriker om nåd.</p><p></p><p>Är det någon som har ett tips på hur ömma benhinnor snabbast kureras? Tigerbalsam kanske? Har fått tipset att raka av håret på framsidan av smalbenet så ska man inte få ont. Låter lite tveksamt, kanske värt ett försök.</p><p></p><p>Må väl.</p><p></p><p>>> RR <<</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="spOnkan, post: 11097, member: 13011"] Summa summarum så verkar många gilla hårda skor men man kan få ont i benhinnorna av dessa. Själv kör jag i ett par Salomon Racing och har upptäckt vad en veckas hård åkning kan göra för benhinnorna. Samma sak om man landar med bakvikt så att tår + smalben pressas med X antal kilo mot pjäxans stenhårda skal. Som jag har upplevt det så slår ömma benhinnor till när man minst anar det, ibland efter 2 dagars åkning, ibland kan man inte känna av något på en hel säsong. Beror detta på hur tränad man är verkligen? Det är inga muskler som man får ont i. Jag själv tycker att mina Salomon Racing är riktigt riktigt sköna, men ibland får man pausa en dag eller så när vaderna skriker om nåd. Är det någon som har ett tips på hur ömma benhinnor snabbast kureras? Tigerbalsam kanske? Har fått tipset att raka av håret på framsidan av smalbenet så ska man inte få ont. Låter lite tveksamt, kanske värt ett försök. Må väl. >> RR << [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pjäxor
Tillbaka
Topp