Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lee-nus" data-source="post: 280216" data-attributes="member: 58561"><p>om du har 42-43 i skor skulle jag nog inte råda dig att gå över 27.5 i skor. innerskon blir densamma som i 27, men skalet har samma storlek. därefter ökar det en dryg cm till nästa storlek, vilket kan få följden att den blir för stor. bättre att ta en något mindre och tajtare sko i min mening, men det är väl personligt också. få pjäxor upplevs lika små i backen som i butik, tycker jag själv.</p><p></p><p>Atomic M-Tec 110, Head S11 och Nordica Hot Rod Nitrous är alla betydligt styvare pjäxor än Technica Vento 8 Ultrafit, så de går inte riktigt att jämföra. ju högre flex/styvhet, desto mindre komfort. det innebär å andra sidan att en tekniskt duktig åkare får ut mer av sin kapacitet. om du gillar technica vento så är det nog bättre att satsa på vento 10 som liknar x-wave 9 en del. åker själv på x-wave 10 och tycker att det är en grym sko. det är dumt att stirra sig blind på flexindexet också, eftersom salomons flex 10 är betydligt styvare än heads motsvarighet. det skiljer alltså en del mellan tillverkare.</p><p></p><p>hör av dig om du undrar över något mer.</p><p></p><p>lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lee-nus, post: 280216, member: 58561"] om du har 42-43 i skor skulle jag nog inte råda dig att gå över 27.5 i skor. innerskon blir densamma som i 27, men skalet har samma storlek. därefter ökar det en dryg cm till nästa storlek, vilket kan få följden att den blir för stor. bättre att ta en något mindre och tajtare sko i min mening, men det är väl personligt också. få pjäxor upplevs lika små i backen som i butik, tycker jag själv. Atomic M-Tec 110, Head S11 och Nordica Hot Rod Nitrous är alla betydligt styvare pjäxor än Technica Vento 8 Ultrafit, så de går inte riktigt att jämföra. ju högre flex/styvhet, desto mindre komfort. det innebär å andra sidan att en tekniskt duktig åkare får ut mer av sin kapacitet. om du gillar technica vento så är det nog bättre att satsa på vento 10 som liknar x-wave 9 en del. åker själv på x-wave 10 och tycker att det är en grym sko. det är dumt att stirra sig blind på flexindexet också, eftersom salomons flex 10 är betydligt styvare än heads motsvarighet. det skiljer alltså en del mellan tillverkare. hör av dig om du undrar över något mer. lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxor
Tillbaka
Topp