pjäxor

skidnarkoman

Ny medlem
pjäxor
varför måste nästan alla sportaffärer bara sälja salomonpjäxor? ja behöver nya å kan inte ha salomons pjäxor...åsså finns d bara salomon å köpa...d som finns som inte är salomon är barnpjäxor i ministorlekar...varför måste salomon nästan ha monopol på pjäxor?

pjäxor
Efter att idag för första gången på länge varit inne i en "vanlig" sportaffär (eller flera faktiskt , Intersport, Stadium och Team sportia) på jakt efter billiga cykelglasögon så förstår jag percis vad du menar. Jäkligt trist urval av både pjäxor och skidor på samtliga tre affärerna. Enda jag kan rekomendera är en "skidaffär", typ Alpint eller Alpingaraget. nackdelen med dom är ju att dom finns i Stockholm...

Lycka till... nya pjäxor är JOBBIGT...

pjäxor
Köp inte utrustning utanför fjällen (Speciellt inte pjäxor)

De stora kedjorna är ju mer inriktade på att "alla" ska kunna köpa prylar av dem, därför hittar man sällan bättre/dyrare utrustning i dem.

Näe. Vänta med att inhandla pjäxor tills du är på plats (Var det nu än må vara).
1. De som jobbar i skidshopparna i fjällen är nästan alltid själva skidåkare och har därför bra koll på vad som funkar och inte. (Janne 53 år och tenninsfreak på intersport i Småstad X kanske inte har plåtkoll på vilken pjäxa som passar din fot-typ)2.Dessutom så är ju de affärerna specialinriktade på skid- och snowboardåkning, vilket gör att de har ett större utbud.
3. Om du är där en vecka t.ex. så kan du ju åka ett par dagar och känna om pjäxorna behöver tryckas ut o.s.v....detta brukar ofta affären hjälpa till med.

Själv köpte jag mina på Sportkällaren i Åre och det tog två veckors intensiv åkning innan de satt gjutna på mina fötter efter diverse modifieringar. (Som Sportkällaren givetvis gjorde gratis, då det vet vad service är :-))
Jag tänker aldrig mer ta av mig dem.

Kan man åka skidor på frost? Jag tänker testa ikväll! ;-)

//Andreas

pjäxor
Var inne på alpingaraget och kollade på pjäxor och han rekomenderade mig då ett par salomon crossmax 10.0 pjäxor. Eventuellt ett par head.Testade dom tillsammans med 3948934 andra och dom satt skit fint.

Gick sedan till Stadium och köpte dom där eftersom jag får dom billigare där. Men det visar ju att sport butiker inte endast har pjäxor som inte passar bättre åkare.
Nu kanske inte just dessa pjäxor passar alla men det var ju bara ett inlägg :)

// Daniel

pjäxor
Jag tror faktiskt att man KAN åka pjäxor på frost.. bäst att jag också prövar lite snart, hehe. Det kanske lindrar abstinensen, om man har tur..

Tillbaka
Topp