Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lp91" data-source="post: 851374" data-attributes="member: 68590"><p>Hur tight sitter pjäxorna på din fot/mot smalbenet? Kör du med "pjäxsockar"? </p><p>Det är viktigt att det är så lite mellanrum som möjligt mellan "plösen" och smalbenet, så att det inte stöter emot när du landar. Sen kan du ju alltid köpa ett par pjäxor med bra flex, så att du inte kör med helt renodlade racinpjux som är ganska stenhårda.. Sen finns det även booster-straps som är mer flexibla än de vanliga strapsen du har på pjäxorna.</p><p></p><p>Har själv vart med om detta fenomen, då jag hade ett par pjäxor med strl. 44 typ, vilket är ett fel som många gör när dom skaffar pjäxor, eftersom att man ofta går efter sin skostorlek när man köper pjäxor. Fick ganska ont i benen, och hade samma besvär som dig (hade en massa eeze spray & tigerbalsam på benen varje gång jag hade vart i parken, och gjorde även nån behandling) sen gick jag till topsport för ett par nya pjux, och frågade efter 44-45:or, och svaret blev att dom inte hade så stora modeller inne. Tyckte det var väldigt knepigt, så jag mätte min fot, och fick då reda på att mina fötter var 43-43½, och att jag INTE skulle ha raggsockor eller den sista biten av understället i pjäxorna, utan ENDAST pjäxsockor, eftersom de är smala och tighta.</p><p></p><p>Sorry för ganska onödig text här i slutet, men vad jag menar är: gå till nån alpinbutik som KAN det dom gör! Med andra ord, åker du nånstans över lovet eller så, typ åre, så gå till nån av de "riktiga" skidbutikerna (för stadium kan inte särskilt mycket om detta har jag lärt mig), säg vart du brukar få ont, när du får ont, och hur din åkstil ser ut. Låt dem sedan hjälpa dig att ta fram ett par pjäxor, och prova ett par olika. Hoppas detta hjälpte, för det gjorde det för mig! =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lp91, post: 851374, member: 68590"] Hur tight sitter pjäxorna på din fot/mot smalbenet? Kör du med "pjäxsockar"? Det är viktigt att det är så lite mellanrum som möjligt mellan "plösen" och smalbenet, så att det inte stöter emot när du landar. Sen kan du ju alltid köpa ett par pjäxor med bra flex, så att du inte kör med helt renodlade racinpjux som är ganska stenhårda.. Sen finns det även booster-straps som är mer flexibla än de vanliga strapsen du har på pjäxorna. Har själv vart med om detta fenomen, då jag hade ett par pjäxor med strl. 44 typ, vilket är ett fel som många gör när dom skaffar pjäxor, eftersom att man ofta går efter sin skostorlek när man köper pjäxor. Fick ganska ont i benen, och hade samma besvär som dig (hade en massa eeze spray & tigerbalsam på benen varje gång jag hade vart i parken, och gjorde även nån behandling) sen gick jag till topsport för ett par nya pjux, och frågade efter 44-45:or, och svaret blev att dom inte hade så stora modeller inne. Tyckte det var väldigt knepigt, så jag mätte min fot, och fick då reda på att mina fötter var 43-43½, och att jag INTE skulle ha raggsockor eller den sista biten av understället i pjäxorna, utan ENDAST pjäxsockor, eftersom de är smala och tighta. Sorry för ganska onödig text här i slutet, men vad jag menar är: gå till nån alpinbutik som KAN det dom gör! Med andra ord, åker du nånstans över lovet eller så, typ åre, så gå till nån av de "riktiga" skidbutikerna (för stadium kan inte särskilt mycket om detta har jag lärt mig), säg vart du brukar få ont, när du får ont, och hur din åkstil ser ut. Låt dem sedan hjälpa dig att ta fram ett par pjäxor, och prova ett par olika. Hoppas detta hjälpte, för det gjorde det för mig! =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor
Tillbaka
Topp