Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 960788" data-attributes="member: 29415"><p>Det är väl trivialt att köpa rätt storlek. Mät upp fötterna på en sådan där mätplatta och köp pjäxa utifrån det. Mina fötter är 289 mm = storlek 29. Inget att diskutera. Jag har haft 29 på samtliga tre Strolz jag haft, ett par telemark (fy fan vilket idiotiskt sätt att åka på snö på) och två par snowboardskor (även solen har sina fläckar). Dessutom är både mina vandrings- och långfärdsskridskokängor, tada - trumvirvel - 29!</p><p></p><p>När längden väl är mätt får man försöka hitta en sko med ungefär rätt bredd resp höjd, men det kan man alltid justera i efterhand - och så länge det är ungefär rätt (dvs har du bred fot ska du köpa ett brett skal, inte genomsnittligt eller smalt, men exaktare än så behöver det inte vara) duger det långt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 960788, member: 29415"] Det är väl trivialt att köpa rätt storlek. Mät upp fötterna på en sådan där mätplatta och köp pjäxa utifrån det. Mina fötter är 289 mm = storlek 29. Inget att diskutera. Jag har haft 29 på samtliga tre Strolz jag haft, ett par telemark (fy fan vilket idiotiskt sätt att åka på snö på) och två par snowboardskor (även solen har sina fläckar). Dessutom är både mina vandrings- och långfärdsskridskokängor, tada - trumvirvel - 29! När längden väl är mätt får man försöka hitta en sko med ungefär rätt bredd resp höjd, men det kan man alltid justera i efterhand - och så länge det är ungefär rätt (dvs har du bred fot ska du köpa ett brett skal, inte genomsnittligt eller smalt, men exaktare än så behöver det inte vara) duger det långt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
pjäxor
Tillbaka
Topp