Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dude var kan man köpa sånnadär spoilrar??Snowgod sa:Det kanske inte är tillräckligt märkvärdigt för att någon tycker det ska vara värt att hitta på ett fiffigt namn så försäljarna har nåt att peka på.... Men det finn ju olika spoilrar och sånt att köpa som man sätta bak vid vaden. Funkar bra tycker jag och fyller dessutom ut skaftet en aning om man tycker det glappar lite där.
De följer med pjäxan vid köp.oscarius sa:Dude var kan man köpa sånnadär spoilrar??Snowgod sa:Det kanske inte är tillräckligt märkvärdigt för att någon tycker det ska vara värt att hitta på ett fiffigt namn så försäljarna har nåt att peka på.... Men det finn ju olika spoilrar och sånt att köpa som man sätta bak vid vaden. Funkar bra tycker jag och fyller dessutom ut skaftet en aning om man tycker det glappar lite där.
Brukar det såklart göra men det finns fler varianter, oftast för race typ slalom osv. Välsorterad butik kan ha eller ta hem. Har fått mina på Footworks i Cham och där är de ju rätt så välsorterade för att uttrycka sig försiktigt...Utter sa:De följer med pjäxan vid köp.oscarius sa:Dude var kan man köpa sånnadär spoilrar??Snowgod sa:Det kanske inte är tillräckligt märkvärdigt för att någon tycker det ska vara värt att hitta på ett fiffigt namn så försäljarna har nåt att peka på.... Men det finn ju olika spoilrar och sånt att köpa som man sätta bak vid vaden. Funkar bra tycker jag och fyller dessutom ut skaftet en aning om man tycker det glappar lite där.
Har aldrig sett någon tävlingsåkare använda andra än de vanliga såvida dom inte är hemmagjorda i stål, aluminium etc. Vilka tillverkar dom isf?Snowgod sa:Brukar det såklart göra men det finns fler varianter, oftast för race typ slalom osv. Välsorterad butik kan ha eller ta hem. Har fått mina på Footworks i Cham och där är de ju rätt så välsorterade för att uttrycka sig försiktigt...Utter sa:De följer med pjäxan vid köp.oscarius sa:Dude var kan man köpa sånnadär spoilrar??
kan du slänga upp en länk på ngn av dom sidorna du tittade på?Snowgod sa:Ingen aning men jag fick testa flera olika när jag fixade mina pjäxor sist. Fick förklarat för mig att de flesta var till för nån typ av race. Alla varianter var i likadan grå plast som orginalflärpen men var olika i formen och en del gick mer runt benet och högt upp på sidorna typ. Jag valde att fortsätta använda orginal. Har kollat lite på olika tillverkares hemsidor nu eftersom du frågade men inte hittat nåt liknande alls.
För att återgå till ämnet då....icemann sa:Oj jäklar vilken debatt det blev av denna tråd. Verkar finnas många olika åsikter om det här med pjäxor, verkar vara väldigt individuellt vad man trivs med. Frågan är då hur man ska veta vilka pjäxor man skall köpa? Pjäxor är ju inget man kan provåka innan man köper precis. Ett par pjäxor som känns sitta bra på foten när man provar dom kan tydligen visa sig inte alls funka bra i åkningen eller har jag fel?
Någon som kan rekommendera ett par bra pjäxor till rimligt pris för en medelgod åkare med relativt långsmal fot och smalt underben?
Exakt, den justerbara grejen... Den brukar sitta fast på innerskon eller skalet. Har man t ex. inte orginal innersko brukar det gå att fästa i skalet. Mina sitter med popnit genom samma hål som remmen. Behövdes bara göra hål i spoiler och dra dit. Funkar mycket bra.oscarius sa:Förstår mig inte på det där med spoilers.
Hur fästs dom??
Låter som den där höj-justerbara grejen där bak...