Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxornas betydelse för åkningen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carvingkimbo" data-source="post: 418755" data-attributes="member: 15609"><p>Pjäxorna har enorm betydelse för åkningen -sant, men en sanning med modifikation. Helt klart har det betydelse för att kapa sekunder/tiondelar i racepisten och givetvis för din åkkänsla. Allt detta har jag tidigare anammat både för offpiståkning och för racing.</p><p>Numera åker jag uteslutande med randonnépjäxor (Garmont Adrenalin fn), på "vingliga randonnébindningar" och det är sällan jag saknar mina gamla tunga raceklumpar som var ganska rejält ombyggda. </p><p>Senast var jag en sväng till Trysil och testade mina nya Völkl Mantra i pist. Stora, skärande aggressiva svängar och flera åk gick i över 100 km/h mätt med GPS. </p><p>Givetvis ska du ha pjäxor med bra passform, men du behöver inte ha racingpjäxor om du inte åker extremt hårt/fort. Alltså inte ju hårdare -desto bättre per automatik.</p><p></p><p>/K</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carvingkimbo, post: 418755, member: 15609"] Pjäxorna har enorm betydelse för åkningen -sant, men en sanning med modifikation. Helt klart har det betydelse för att kapa sekunder/tiondelar i racepisten och givetvis för din åkkänsla. Allt detta har jag tidigare anammat både för offpiståkning och för racing. Numera åker jag uteslutande med randonnépjäxor (Garmont Adrenalin fn), på "vingliga randonnébindningar" och det är sällan jag saknar mina gamla tunga raceklumpar som var ganska rejält ombyggda. Senast var jag en sväng till Trysil och testade mina nya Völkl Mantra i pist. Stora, skärande aggressiva svängar och flera åk gick i över 100 km/h mätt med GPS. Givetvis ska du ha pjäxor med bra passform, men du behöver inte ha racingpjäxor om du inte åker extremt hårt/fort. Alltså inte ju hårdare -desto bättre per automatik. /K [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxornas betydelse för åkningen?
Tillbaka
Topp