Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxornas betydelse för åkningen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 418785" data-attributes="member: 13390"><p>Hasse: Flexvärdet varierar nåt enormt mellan fabrikat. Såklart. (Jag vet, du vet redan naturligtvis, se det mest som ett retoriskt svar) Flexindexet är ett väldigt luddigt mått. Det känns som det varierar mellan årsmodeller också, typ att de alltid kallar sin toppsko för konsument för 130, oavsett hur hård eller mjuk den är. </p><p></p><p>Fulltilten är ganska speciell i flexet också. Den känns hårdare än en vanlig ca-110-flex-pjäxa inledningsvis, men har en jämnare flexkurva. Vanliga överlappsskor har ett mjukare initialt flex, men biter till efterhand på ett annat sätt än FT. Skillnaden är väl i ärlighetens namn iofs inte så stor som tillverkaren gärna vill påskina. </p><p></p><p>Sen vetifan om inte SethBoy har rökt på lite väl mycket och snöat in på sina gamla Flexon. Jag tror att det är mer vanans makt än prestanda där som ligger bakom hans pjäxval. Känns mer som hype än verklighet, nordamerikanernas Flexxon/FT-snack. Jag har testat flexon comp och inte fan är det en direkt revolutionerande skillnad mot en överlappssko. I varje fall inte till det bättre. Och, ja, jag har sett promotionfilmen där Seth snackar om saken. Samma kille har ju som bekant satt sitt namn på Pistolerna, vilket ju visar att han har enormt konstiga referenser för vad som klassas som "bra". Maken till trötta skidor får man ju leta länge efter. </p><p></p><p>Morrison kan åka. Ja. Och han åker bra med FT. Men koll på prylar ..? Njaaa... Än så länge finns det inget som bevisar nåt i den riktningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 418785, member: 13390"] Hasse: Flexvärdet varierar nåt enormt mellan fabrikat. Såklart. (Jag vet, du vet redan naturligtvis, se det mest som ett retoriskt svar) Flexindexet är ett väldigt luddigt mått. Det känns som det varierar mellan årsmodeller också, typ att de alltid kallar sin toppsko för konsument för 130, oavsett hur hård eller mjuk den är. Fulltilten är ganska speciell i flexet också. Den känns hårdare än en vanlig ca-110-flex-pjäxa inledningsvis, men har en jämnare flexkurva. Vanliga överlappsskor har ett mjukare initialt flex, men biter till efterhand på ett annat sätt än FT. Skillnaden är väl i ärlighetens namn iofs inte så stor som tillverkaren gärna vill påskina. Sen vetifan om inte SethBoy har rökt på lite väl mycket och snöat in på sina gamla Flexon. Jag tror att det är mer vanans makt än prestanda där som ligger bakom hans pjäxval. Känns mer som hype än verklighet, nordamerikanernas Flexxon/FT-snack. Jag har testat flexon comp och inte fan är det en direkt revolutionerande skillnad mot en överlappssko. I varje fall inte till det bättre. Och, ja, jag har sett promotionfilmen där Seth snackar om saken. Samma kille har ju som bekant satt sitt namn på Pistolerna, vilket ju visar att han har enormt konstiga referenser för vad som klassas som "bra". Maken till trötta skidor får man ju leta länge efter. Morrison kan åka. Ja. Och han åker bra med FT. Men koll på prylar ..? Njaaa... Än så länge finns det inget som bevisar nåt i den riktningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxornas betydelse för åkningen?
Tillbaka
Topp