Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxornas betydelse för åkningen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowgod" data-source="post: 418820" data-attributes="member: 12630"><p>Tycker diskuterandet snöat in väl mycket på flex då jag anser att själva passformen är bra mycket viktigare. Glapp på millimetrar kan ju göra enorma skillnader i respons och känsla likväl som nån liten och obetydlig söm eller kant kan kännas som en rostig morakniv in i foten efter en halv dag på berget. Vad man föredrar för flex är ju mer personligt, blir ofta retad av en polare för att jag har klena ben som behöver hårda pjäxor. Sen kör han ifrån mig utan att ens ha spänt sina mjuka och sköna... </p><p></p><p>Att fixa bra passform på ett par noggrannt utvalda pjäx är det bästa jag någonsin gjort.</p><p>Är förresten dax att byta om någon har bra tips. Har kört Lange (smal läst 98mm) i många år och de har ju varit bra men det skadar ju inte att titta på annat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowgod, post: 418820, member: 12630"] Tycker diskuterandet snöat in väl mycket på flex då jag anser att själva passformen är bra mycket viktigare. Glapp på millimetrar kan ju göra enorma skillnader i respons och känsla likväl som nån liten och obetydlig söm eller kant kan kännas som en rostig morakniv in i foten efter en halv dag på berget. Vad man föredrar för flex är ju mer personligt, blir ofta retad av en polare för att jag har klena ben som behöver hårda pjäxor. Sen kör han ifrån mig utan att ens ha spänt sina mjuka och sköna... Att fixa bra passform på ett par noggrannt utvalda pjäx är det bästa jag någonsin gjort. Är förresten dax att byta om någon har bra tips. Har kört Lange (smal läst 98mm) i många år och de har ju varit bra men det skadar ju inte att titta på annat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxornas betydelse för åkningen?
Tillbaka
Topp