Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxornas betydelse för åkningen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowgod" data-source="post: 419014" data-attributes="member: 12630"><p>Lange tycker jag har funkat bra för mig men de flesta fabrikat är ju bra vad jag vet, det handlar mest om vad som passar din fot. Gå till en riktig pjäxgubbe så kan han plocka fram ett par som passar bra och dessutom fixa och trixa lite så de sitter som en fläskläpp. Köp inte för stora pjäxor och inte för mjuka heller (det senare är ju förstås en smaksak) om du har tänkt åka i dom och inte bara vara bekväm på afterskin. Är din fot t ex. 25,5cm så är det den storleken du ska ha. Känns pjäxan för bred ska du prova en annan model/fabrikat osv. Men det vet dom i bra butiker och de mäter ju din fot såklart. Lägg mer pengar på pjäxor än annan utrustning och köp en bra sula oxå. Bra pjäxor gör dig bättre och det blir ju roligare att åka då som det har sagts förut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowgod, post: 419014, member: 12630"] Lange tycker jag har funkat bra för mig men de flesta fabrikat är ju bra vad jag vet, det handlar mest om vad som passar din fot. Gå till en riktig pjäxgubbe så kan han plocka fram ett par som passar bra och dessutom fixa och trixa lite så de sitter som en fläskläpp. Köp inte för stora pjäxor och inte för mjuka heller (det senare är ju förstås en smaksak) om du har tänkt åka i dom och inte bara vara bekväm på afterskin. Är din fot t ex. 25,5cm så är det den storleken du ska ha. Känns pjäxan för bred ska du prova en annan model/fabrikat osv. Men det vet dom i bra butiker och de mäter ju din fot såklart. Lägg mer pengar på pjäxor än annan utrustning och köp en bra sula oxå. Bra pjäxor gör dig bättre och det blir ju roligare att åka då som det har sagts förut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxornas betydelse för åkningen?
Tillbaka
Topp