Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxproblem! Knölar på hälen ... :(
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anders_Nilson" data-source="post: 1005172" data-attributes="member: 10760"><p>Anledningen till att man får dem är en kombination av tryck på hälen, vilket retar de slämsäckar som sitter där, och att man kör lite små skor, då anstränger man senan som går under foten och det resulterar oxå i att slämsäckarna vid hälbenet blir retade -> inflammation och vätskebildning -> det ger i sin tur broskbildning som sen övergår till ben. Att få till dem tar sin lilla tid, tror jag jobbade på mina bra lång tid och under väldig smärta innan det gav med sig. Numera gör de inte ont men de gör att skor tar slut i bakkappan och att man sliter strumpor som aldrig förr.</p><p>Och att pjäxor är svårt att få bra passform på.</p><p>I mina senaste är det bara urfräst i hälen, ganska mycket, vilket gjort att jag gått ner till en storlek mindre på skalen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anders_Nilson, post: 1005172, member: 10760"] Anledningen till att man får dem är en kombination av tryck på hälen, vilket retar de slämsäckar som sitter där, och att man kör lite små skor, då anstränger man senan som går under foten och det resulterar oxå i att slämsäckarna vid hälbenet blir retade -> inflammation och vätskebildning -> det ger i sin tur broskbildning som sen övergår till ben. Att få till dem tar sin lilla tid, tror jag jobbade på mina bra lång tid och under väldig smärta innan det gav med sig. Numera gör de inte ont men de gör att skor tar slut i bakkappan och att man sliter strumpor som aldrig förr. Och att pjäxor är svårt att få bra passform på. I mina senaste är det bara urfräst i hälen, ganska mycket, vilket gjort att jag gått ner till en storlek mindre på skalen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxproblem! Knölar på hälen ... :(
Tillbaka
Topp