Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxproblem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lewenhaupt" data-source="post: 1073564" data-attributes="member: 139121"><p>Om pjäxorna är för smala och du redan har tryckt ut dom finns det risk att du inte kan trycka dom mer. </p><p>Jag har själv haft problem med pjäxor väldigt länge och fick tillslut hjälp i Kanada att fixa ett par Nordica som passar bättre än nått annat jag haft tidigare och efter att ha tryckt ut lite, filat bort lite av pjäxan under tungan (den är tredelad), bytt till en Intuition Pro Wrap liner, bytt till en BoosterStrap och skaffat gelpads både till smalbenet och fotknölen får jag nu bara ont när jag kör runt i riktigt knöligt underlag på ett par 122mm breda BC Noctas, som förmodligen är alldeles för breda för mig att åka med på nått annat än riktigt bra puder. </p><p>Personligen får jag inte längre ont alls när jag kör på smalare skidor. Så även om pjäxan känns för liten kan det vara värt att ta i beaktande att bredare skidor orsakar större påfrestningar på knän och fötter jämfört med smalare pjäxor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lewenhaupt, post: 1073564, member: 139121"] Om pjäxorna är för smala och du redan har tryckt ut dom finns det risk att du inte kan trycka dom mer. Jag har själv haft problem med pjäxor väldigt länge och fick tillslut hjälp i Kanada att fixa ett par Nordica som passar bättre än nått annat jag haft tidigare och efter att ha tryckt ut lite, filat bort lite av pjäxan under tungan (den är tredelad), bytt till en Intuition Pro Wrap liner, bytt till en BoosterStrap och skaffat gelpads både till smalbenet och fotknölen får jag nu bara ont när jag kör runt i riktigt knöligt underlag på ett par 122mm breda BC Noctas, som förmodligen är alldeles för breda för mig att åka med på nått annat än riktigt bra puder. Personligen får jag inte längre ont alls när jag kör på smalare skidor. Så även om pjäxan känns för liten kan det vara värt att ta i beaktande att bredare skidor orsakar större påfrestningar på knän och fötter jämfört med smalare pjäxor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxproblem
Tillbaka
Topp