Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pjäxproblem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Henkis" data-source="post: 71747" data-attributes="member: 40537"><p>Hejsan!</p><p></p><p>Förra året köpte jag ett par Head Superheat3 FR10.0-pjäxor efter många veckors jagande efter rätt sko. En kille på Alpingaraget tipsade mig om denna modell efter att jag berättat om min åkstil och hur mkt jag åker per säsong.</p><p>Pjäxorna kändes bra om något tajta men det såg jag inte som något negativt då jag vill ha en pjäxa som sitter åt.</p><p>Efter några dagar i Åre började benhinnorna spöka samt att fötterna domnade bort och jag hade rejält ont så jag fick stå över någon dag. Jag hoppades väl på att pjäxorna skulle forma sig på den tiden och att fötterna samt benhinnorna skulle ta mindre stryk i fortsättningen.</p><p></p><p>Om en vecka åker vi tillbaks till Åre och jag testade för första gången pjäxorna för i år och gick omkring lite i lägenheten. Efter ca 30 minuter börjar fötterna domna bort (känns som dom somnar)trots att jag inte spänner pjäxorna alls hårt. Har aldrig upplevt det förut med någon annan pjäxa. Kan tillägga att jag har gjutformade sulor. Oroar mig lite för att fötterna somnar bara efter en stunds vankande i hemmet och vill inte ha en till misslyckad resa till Åre. Vad kan det bero på och vad kan jag göra åt det? Någon som har erfarenhet av denna modellen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Henkis, post: 71747, member: 40537"] Hejsan! Förra året köpte jag ett par Head Superheat3 FR10.0-pjäxor efter många veckors jagande efter rätt sko. En kille på Alpingaraget tipsade mig om denna modell efter att jag berättat om min åkstil och hur mkt jag åker per säsong. Pjäxorna kändes bra om något tajta men det såg jag inte som något negativt då jag vill ha en pjäxa som sitter åt. Efter några dagar i Åre började benhinnorna spöka samt att fötterna domnade bort och jag hade rejält ont så jag fick stå över någon dag. Jag hoppades väl på att pjäxorna skulle forma sig på den tiden och att fötterna samt benhinnorna skulle ta mindre stryk i fortsättningen. Om en vecka åker vi tillbaks till Åre och jag testade för första gången pjäxorna för i år och gick omkring lite i lägenheten. Efter ca 30 minuter börjar fötterna domna bort (känns som dom somnar)trots att jag inte spänner pjäxorna alls hårt. Har aldrig upplevt det förut med någon annan pjäxa. Kan tillägga att jag har gjutformade sulor. Oroar mig lite för att fötterna somnar bara efter en stunds vankande i hemmet och vill inte ha en till misslyckad resa till Åre. Vad kan det bero på och vad kan jag göra åt det? Någon som har erfarenhet av denna modellen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pjäxproblem
Tillbaka
Topp