Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxråd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 1058677" data-attributes="member: 59050"><p>Är du säker på att du provade skal storlek 27 - 27,5? och bara 6 - 8 mm. bakom hälen? Jag provade också samma pjäxa i storlek 28 - 28,5 i fredags, mina fötter är ca. 283 mm båda, och jag hade nästan 2 cm bakom hälen!</p><p></p><p>Jag förstår inget om de här nuförtidens storleksnumren. Jag har åkt nu nästan 20 år bara bräda och försöker komma tillbaka till skidvärlden. Och, pjäxorna tycks vara så hemskt mycket större och mjukare än tidigare.Nästa alla pjäxor jag provade (K2, Head, Nordica, Atomic, Salomon, Lange) i storlekar 28 - 28,5 var allt för stora för mina över 28 cm långa fötter (bara Scarpa och Dynafit inte). Mina fötter är över 100 mm breda, inte alls låga, så ganska normala. Jag har redan Dynafit One 28,5, som är mycket bekväma och bra pjäxor, men behövde också vanliga pjäxor, så att jag kan hyra skidor på våra Alpresor. Nu köpte jag Salomon xmax 120 storlek 27,5, för det. Dom passar ganska bra redan utan modiferingen. Men, alla de här märken, i storlek 27 - 27,5, var också ganska långa, jag hade nästan 1,5 cm bakom hälen i alla.</p><p></p><p>Och en annan ska jar förstår inte är de där styvhetsnumren! T.ex. Salomon quest max 130 var mycket mjukare än salomon xmax 120! Nordica hell & Back var mjukare än mina Dynafit One, Salomon Quest Max 110 var nästan mjukare än mina salomon Malamute brädpjäxor! När jag var ung, eller under 40 i varje fall, vad pjäxor storlek 28,5 och flex 120 styva och små som helvete. Men allt var så mycket hårdare då, aj jai såna tider!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 1058677, member: 59050"] Är du säker på att du provade skal storlek 27 - 27,5? och bara 6 - 8 mm. bakom hälen? Jag provade också samma pjäxa i storlek 28 - 28,5 i fredags, mina fötter är ca. 283 mm båda, och jag hade nästan 2 cm bakom hälen! Jag förstår inget om de här nuförtidens storleksnumren. Jag har åkt nu nästan 20 år bara bräda och försöker komma tillbaka till skidvärlden. Och, pjäxorna tycks vara så hemskt mycket större och mjukare än tidigare.Nästa alla pjäxor jag provade (K2, Head, Nordica, Atomic, Salomon, Lange) i storlekar 28 - 28,5 var allt för stora för mina över 28 cm långa fötter (bara Scarpa och Dynafit inte). Mina fötter är över 100 mm breda, inte alls låga, så ganska normala. Jag har redan Dynafit One 28,5, som är mycket bekväma och bra pjäxor, men behövde också vanliga pjäxor, så att jag kan hyra skidor på våra Alpresor. Nu köpte jag Salomon xmax 120 storlek 27,5, för det. Dom passar ganska bra redan utan modiferingen. Men, alla de här märken, i storlek 27 - 27,5, var också ganska långa, jag hade nästan 1,5 cm bakom hälen i alla. Och en annan ska jar förstår inte är de där styvhetsnumren! T.ex. Salomon quest max 130 var mycket mjukare än salomon xmax 120! Nordica hell & Back var mjukare än mina Dynafit One, Salomon Quest Max 110 var nästan mjukare än mina salomon Malamute brädpjäxor! När jag var ung, eller under 40 i varje fall, vad pjäxor storlek 28,5 och flex 120 styva och små som helvete. Men allt var så mycket hårdare då, aj jai såna tider! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxråd
Tillbaka
Topp