Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxtankar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="farbrorbauer" data-source="post: 992852" data-attributes="member: 79072"><p>Hej, </p><p></p><p>Visste inte var jag skulle lägga denna tråden så jag la den här.</p><p></p><p>Jag är på pjäxjakt och är lite osäker på när det kommer till flexen i en pjäxa. Jag själv väger inte allt för mycket då jag håller mig stadigt på 75 kilo och är 180 cm lång. Jag har åkt skidor i hela mitt liv och anser mig själv vara en bra skidåkare. Åker mest puder men då man inte alltid kan få det blir det alltid att man tar sig en sväng om i pisternas isigt fantasiska värld.</p><p></p><p>Det jag undrar är: På vilket sätt påverkar flexen i t.ex en flex 110 pjäxa MIN skidåkning i jämnfört med en 130 pjäxa?</p><p></p><p>Jag vet att flexen på sina pjäxor är individuell men till vilka endamål är 110 respektive 130 att föredra? </p><p></p><p>Edit*: Sökt runt lite och läste att har man en bredare skida kan det vara bra med en styvare pjäxa? True & False? Jag kör på 189 hellbents i vinter</p><p></p><p>Tacksam för snabba svar!</p><p>May the force be with you</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="farbrorbauer, post: 992852, member: 79072"] Hej, Visste inte var jag skulle lägga denna tråden så jag la den här. Jag är på pjäxjakt och är lite osäker på när det kommer till flexen i en pjäxa. Jag själv väger inte allt för mycket då jag håller mig stadigt på 75 kilo och är 180 cm lång. Jag har åkt skidor i hela mitt liv och anser mig själv vara en bra skidåkare. Åker mest puder men då man inte alltid kan få det blir det alltid att man tar sig en sväng om i pisternas isigt fantasiska värld. Det jag undrar är: På vilket sätt påverkar flexen i t.ex en flex 110 pjäxa MIN skidåkning i jämnfört med en 130 pjäxa? Jag vet att flexen på sina pjäxor är individuell men till vilka endamål är 110 respektive 130 att föredra? Edit*: Sökt runt lite och läste att har man en bredare skida kan det vara bra med en styvare pjäxa? True & False? Jag kör på 189 hellbents i vinter Tacksam för snabba svar! May the force be with you [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxtankar
Tillbaka
Topp