Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxval för nybörjaren på topptur
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="joster1" data-source="post: 1036632" data-attributes="member: 144402"><p>Hej,</p><p></p><p>Står inför pjäxval för mina första topptursskodor, K2 Coomback med Marker F12. Söker en pjäxa som gör klättringen behaglig och utförsåkningen underbar, utan att spränga banken! Blir dagturer i Norska fjällen, åtminstone i början. </p><p>Har alla pjäxor som passar dynafitbindning även sulor för alpinbindning, eller måste man se upp med detta. Kan ju hända att jag framöver vill ha en mer renodlad bindning, men inte vill köpa nya pjäxor igen...</p><p>Väljer mellan t.ex:</p><p>Tecnica Cochise Light Pro Dyn </p><p>Black Diamond Factor 130 </p><p>Garmont Radium TLT</p><p>men är öppen för andra bra förslag.</p><p>190 cm, 85 kg, åker hårt och snabbt, men hoppar inte, förutom av misstag ibland...</p><p>Tack på förhand för hjälpen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="joster1, post: 1036632, member: 144402"] Hej, Står inför pjäxval för mina första topptursskodor, K2 Coomback med Marker F12. Söker en pjäxa som gör klättringen behaglig och utförsåkningen underbar, utan att spränga banken! Blir dagturer i Norska fjällen, åtminstone i början. Har alla pjäxor som passar dynafitbindning även sulor för alpinbindning, eller måste man se upp med detta. Kan ju hända att jag framöver vill ha en mer renodlad bindning, men inte vill köpa nya pjäxor igen... Väljer mellan t.ex: Tecnica Cochise Light Pro Dyn Black Diamond Factor 130 Garmont Radium TLT men är öppen för andra bra förslag. 190 cm, 85 kg, åker hårt och snabbt, men hoppar inte, förutom av misstag ibland... Tack på förhand för hjälpen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxval för nybörjaren på topptur
Tillbaka
Topp