Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxval och flex
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="seneca" data-source="post: 1299772" data-attributes="member: 173325"><p>Dags att köpa nya pjäxor då de +10 år gamla pjäxorna gjort sitt. Har nu beställt hem 4 par pjäxor (bor långt från bootfitters och hann inte med att gå in under Åre resan som tilltänkt).</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Nordica Sportmachine (HV) 100</li> <li data-xf-list-type="ul">Head Formula (MV) 110</li> <li data-xf-list-type="ul">Salomon s/pro HV 120</li> <li data-xf-list-type="ul">Tecnica Mach1 HV 120</li> </ul><p></p><p>Funderar på om flex 100 är för svagt och om någon modell är erkänt bra eller bör undvikas? Det lutar mot Nordica Sportmachine modellen men har inte helt landat i mitt beslut.</p><p></p><p>Om mig som användare</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Vikt 90 kg, styrketränar och kondition 3-4 dagar i veckan, ålder 34</li> <li data-xf-list-type="ul">2 skidveckor varje år i +10 år</li> <li data-xf-list-type="ul">Åker främst röda och svarta pistade backar, 2/3 dagar opistat varje år</li> <li data-xf-list-type="ul">Nuvarande skidor Deacon 80</li> </ul></blockquote><p></p>
[QUOTE="seneca, post: 1299772, member: 173325"] Dags att köpa nya pjäxor då de +10 år gamla pjäxorna gjort sitt. Har nu beställt hem 4 par pjäxor (bor långt från bootfitters och hann inte med att gå in under Åre resan som tilltänkt). [LIST] [*]Nordica Sportmachine (HV) 100 [*]Head Formula (MV) 110 [*]Salomon s/pro HV 120 [*]Tecnica Mach1 HV 120 [/LIST] Funderar på om flex 100 är för svagt och om någon modell är erkänt bra eller bör undvikas? Det lutar mot Nordica Sportmachine modellen men har inte helt landat i mitt beslut. Om mig som användare [LIST] [*]Vikt 90 kg, styrketränar och kondition 3-4 dagar i veckan, ålder 34 [*]2 skidveckor varje år i +10 år [*]Åker främst röda och svarta pistade backar, 2/3 dagar opistat varje år [*]Nuvarande skidor Deacon 80 [/LIST] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxval och flex
Tillbaka
Topp