Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxval och flex
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="seneca" data-source="post: 1299783" data-attributes="member: 173325"><p>Hade en privatlektion förra säsongen 22/23, valde en avancerad skidlärare enligt SkiStars kategorisering som tyckte jag klassificerat mig rätt och skulle ha samma nästa år ifall det var aktuellt. Det är korrekt åkning, men jag har ju också en del saker att arbeta på. </p><p></p><p>Blir oftast att jag åker lite lugnare en vecka med ett lugnare sällskap, och en vecka med en grupp som har högre arbetstempo. </p><p></p><p>De pjäxor jah har är gamla 10-15 år, jag låg runt 75 kg då och vet inte heller om de var rätt för mig ens då, köpte de jag hade hyrt, men låg på 100 i flex. Kan tänka mig att styvare pjäxa kan vara rätt - men har inget att jämföra med från åktid i backen. Köpte Nordican som en mer ”safe” variant att ta, men var lite småsugen på Salomon s/pro så lade in den och Tecnican för att känna hur 120 skulle kännas. Har en vän som förespråkar Formula från Head, men han kör med race skidor (inte professionella FIS utan Redster S7 eller G7).</p><p></p><p></p><p></p><p>130 till och med, ja jag kanske borde ta mig uppåt då! Är oftast inte så kallt när vi åker, blir en alperna resa tidigare på året och en svensk/norsk resa senare på året.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="seneca, post: 1299783, member: 173325"] Hade en privatlektion förra säsongen 22/23, valde en avancerad skidlärare enligt SkiStars kategorisering som tyckte jag klassificerat mig rätt och skulle ha samma nästa år ifall det var aktuellt. Det är korrekt åkning, men jag har ju också en del saker att arbeta på. Blir oftast att jag åker lite lugnare en vecka med ett lugnare sällskap, och en vecka med en grupp som har högre arbetstempo. De pjäxor jah har är gamla 10-15 år, jag låg runt 75 kg då och vet inte heller om de var rätt för mig ens då, köpte de jag hade hyrt, men låg på 100 i flex. Kan tänka mig att styvare pjäxa kan vara rätt - men har inget att jämföra med från åktid i backen. Köpte Nordican som en mer ”safe” variant att ta, men var lite småsugen på Salomon s/pro så lade in den och Tecnican för att känna hur 120 skulle kännas. Har en vän som förespråkar Formula från Head, men han kör med race skidor (inte professionella FIS utan Redster S7 eller G7). 130 till och med, ja jag kanske borde ta mig uppåt då! Är oftast inte så kallt när vi åker, blir en alperna resa tidigare på året och en svensk/norsk resa senare på året. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxval och flex
Tillbaka
Topp