Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxval och flex
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LimpusB" data-source="post: 1299805" data-attributes="member: 165709"><p>Grunden är ju att pjäxorna ska sitta bra. Personligen hade jag valt det framför helt rätt flex. Eller typ. Det behöver ju vara både och. Nu har du ju beställt hem lite olika volym på pjäxor, så börja där och se vad som känns rätt. </p><p></p><p>Men, när du väl landat pjäxa, se verkligen till att formgjuta ett par sulor - det GÖR rejäl skillnad i passform, känsla och hur du kan jobba med pjäxan när du åker. </p><p></p><p>Gällande flex. Visst, du väger 90 kilo och har troligen helt ok teknik. Men jag skulle nog ändå utgå från 120 och inte hoppa upp till 130. 130 är hårt alltså. Kräver rätt bra teknik för att inte pjäxan ska jobba emot dig. Det handlar inte bara om vikt här. Jag tror personligen (utan att ha sett dig åka, men utifrån din beskrivning) att du skulle göra dig en otjänst att köra 130 i flex. Tycker det är alltför ofta att folk tycker det är coolt med högt flex, och därför går högre än man borde ha för att det upplevs mer status. </p><p></p><p>Mach1-pjäxorna i 120-föex är grymma pjäxor. Men allt handlar om passform. </p><p></p><p>Det är mina fem cent.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LimpusB, post: 1299805, member: 165709"] Grunden är ju att pjäxorna ska sitta bra. Personligen hade jag valt det framför helt rätt flex. Eller typ. Det behöver ju vara både och. Nu har du ju beställt hem lite olika volym på pjäxor, så börja där och se vad som känns rätt. Men, när du väl landat pjäxa, se verkligen till att formgjuta ett par sulor - det GÖR rejäl skillnad i passform, känsla och hur du kan jobba med pjäxan när du åker. Gällande flex. Visst, du väger 90 kilo och har troligen helt ok teknik. Men jag skulle nog ändå utgå från 120 och inte hoppa upp till 130. 130 är hårt alltså. Kräver rätt bra teknik för att inte pjäxan ska jobba emot dig. Det handlar inte bara om vikt här. Jag tror personligen (utan att ha sett dig åka, men utifrån din beskrivning) att du skulle göra dig en otjänst att köra 130 i flex. Tycker det är alltför ofta att folk tycker det är coolt med högt flex, och därför går högre än man borde ha för att det upplevs mer status. Mach1-pjäxorna i 120-föex är grymma pjäxor. Men allt handlar om passform. Det är mina fem cent. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxval och flex
Tillbaka
Topp