Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxval och flex
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Frogus79" data-source="post: 1300001" data-attributes="member: 181823"><p>Köpte själv Hawx Prime 130 för en vecka sedan efter att ha kört med Prime 100. Efter några timmar i backen så kändes 100 pjäxan väldigt mjuk. Nästan så jag tryckte igenom pjäxorna, så att det började skava nedanför smalbenet, ner mot foten. Riktigt obehaglig känsla. Försökte lösa det med att spänna ännu mer men det gjorde saken ännu värre.</p><p>Är ganska kort, 170 och väger 100 kg.</p><p>Aggressiv medel i teknik. Tror mest att min vikt och längd inte passade så bra ihop med pjäxan. </p><p></p><p>Butiken menade dessutom att flex 130 idag och för 20 år sedan inte är samma sak alls. Flex är ju tyvärr inget standardiserat mått, borde det nästan vara när man tänker efter.</p><p>Provade lite olika modeller som Nordica speedmachine 3, 120 och 130 i flex. Men landade till slut på Atomicen igen. Den var skönast och gav rätt position i butiken iaf. Blir säkert styvare vid kallare väderlek.</p><p>Men jag kunde iaf "trycka igenom" båda Nordica pjäxorna med mina ben. </p><p></p><p>Hawxen var den enda pjäxan som inte gav efter för mycket.</p><p>Jag skulle nog gissa att du kommer trivas bäst i en 130 flex oavsett fabrikat. Och med tanke på tränad kropp och 90 kg så är nog allt under 120 helt fel idag oavsett hur och vart du åker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Frogus79, post: 1300001, member: 181823"] Köpte själv Hawx Prime 130 för en vecka sedan efter att ha kört med Prime 100. Efter några timmar i backen så kändes 100 pjäxan väldigt mjuk. Nästan så jag tryckte igenom pjäxorna, så att det började skava nedanför smalbenet, ner mot foten. Riktigt obehaglig känsla. Försökte lösa det med att spänna ännu mer men det gjorde saken ännu värre. Är ganska kort, 170 och väger 100 kg. Aggressiv medel i teknik. Tror mest att min vikt och längd inte passade så bra ihop med pjäxan. Butiken menade dessutom att flex 130 idag och för 20 år sedan inte är samma sak alls. Flex är ju tyvärr inget standardiserat mått, borde det nästan vara när man tänker efter. Provade lite olika modeller som Nordica speedmachine 3, 120 och 130 i flex. Men landade till slut på Atomicen igen. Den var skönast och gav rätt position i butiken iaf. Blir säkert styvare vid kallare väderlek. Men jag kunde iaf "trycka igenom" båda Nordica pjäxorna med mina ben. Hawxen var den enda pjäxan som inte gav efter för mycket. Jag skulle nog gissa att du kommer trivas bäst i en 130 flex oavsett fabrikat. Och med tanke på tränad kropp och 90 kg så är nog allt under 120 helt fel idag oavsett hur och vart du åker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxval och flex
Tillbaka
Topp